قزوین؛

جشنواره کتابخوانی رضوی

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان از برگزاری هفتمین جشنواره ی کتابخوانی رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ اسماعیلی به خبرنگاران گفت : این جشنواره به دو شیوه ی مکتوب و اینترنتی  و در دو قالب فردی و خانوادگی بر گزار می شود که در قالب خانوادگی شرکت یکی از والدین  ضروری است .

اسماعیلی اضافه کرد : علاقمندان برای شرکت به صورت مکتوب برای دریافت پاسخنامه به کتابخانه های عمومی و برای شرکت به صورت اینترنتی به سایت shamstoos .ir مراجعه کنند .

اسماعیلی افزود :  گروهای سنی کودک ، نوجوان و بزرگسال می توانند در این جشنواره شرکت کنند .

وی کتاب  ده قصه از امام رضا ( ع ) برای بچه ها ویژه گروه سنی ۴ تا ۷ سال ، ماه غریب من ویژه ی گروه سنی نوجوان ، مهارتهای زندگی در سیره رضوی ، امام رضا علیه السلام و زندگی ، بانوی ملکوت و چلچراغ را ویژه گروه سنی بزرگسالان بیان کرد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گفت : این کتابها در کتابخانه های عمومی استان موجود است و با مراجعه به آدرس www.iranpl.ir نسخه pdf آن هم قابل دسترسی است .

اسماعیلی افزود : نسخه ی بریل این کتابها برای کم بینایان و روشندلان در کتابخانه های عمومی استان موجود است .

اسماعیلی ، دهه ی اول تیرماه را آخرین مهلت ارسال پاسخنامه های این جشنواره بیان کرد و گفت : دهم تا بیستم تیر ماه پاسخنامه ها تصحیح می شود و مراسم اختتامیه هم در دهه کرامت برگزار می شود .
 
مدیر کل کتابخانه های استان گفت : گروه سنی کودک پس از مطالعه کتاب معرفی شده می تواند برای بخش مورد علاقه خود تصویر بکشد  و یا قصه ی مورد علاقه خود را به صورت ویدئو و یا ضبط صدا تعریف و ارسال کند .

اسماعیلی  تاکید کرد : در بالای پاسخنامه ها و برگه های نقاشی اطلاعاتی از جمله کد ملی و کد کتابخانه خواسته شده که تکمیل آن ضروری است و ناقص بودن آن برابر با حذف فرد از مسابقه است .
 
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان ، گسترش فرهنگ کتابخوانی ، ترویج فرهنگ رضوی و بهره مندی از سیره پاک ائمه معصومین به ویژه امام رضا ( ع ) از طریق مطالعه کتابهایی در این حوزه مهمترین هدف برگزاری این جشنواره ی ملی  اعلام کرد .
 
پارسال دو هزار و ۶۰۰ نفر در این مسابقه ی ملی شرکت کردند و ۳۰ نفر از آنان برگزیده ی کشوری شدند .
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار