کنگره ملی آیت الله سید علی اکبر قریشی برگزار می شود

رئیس حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی گفت:مراسم تجلیل و تکریم آیت الله قریشی مقدمه ای برای برگزاری کنگره ملی آیت الله قریشی است که در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حجت‌الاسلام والمسلمین صفدر محمدی عصر امروز در مراسم بزرگداشت ۷۰ سال خدمت قرآنی آیت الله قریشی در ارومیه گفت: آیت الله قریشی با نگارش بیش از ۵۰ جلد کتاب دینی و تفسیر قرآن یکی از علما و مفسران برجسته در زمینه قرآنی و دینی در سده معاصر است.

رئیس حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی بیان کرد: اگر عالمی با همه مراتب و درجات بر کرسی تعلیم و تفسیر قرار گیرد علاوه بر جایگاه قرآنی وی شان معلم بودن او نیز شایان احترام است.

محمدی با اشاره به لزوم تکریم و تجلیل از مفسران قرآنی بیان کرد: کسی که در جایگاه مفسری قرآن قرار گیرد لازم است از وی تکریم شود.

وی گفت: این مراسم یک مقدمه برای تجلیل از آیت الله قریشی در تراز کشوری است چرا که گستره خدمات فرهنگی، دینی و قرآنی این شخصیت علمی و پژوهشی فراتر از آذربایجان غربی است و لازم است از این مفسر قرآن کریم در یک مراسم بزرگ و در تراز ملی بصورت عظیم تجلیل انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ مجید بنابی، مدیر حوزه علمیه حضرت، ولی عصر (عج) بناب نیز در این مراسم با اشاره به شخصیت علمی و دینی آیت الله قریشی، اظهار کرد: آیت الله قریشی بیش از ۷۰ سال است که در خدمت قرآن هستند

وی افزود: ۵۰ جلد کتاب بسیار مفید و دلنشین این پژوهشگر قرآن نشأت گرفته از نفس مطمئنه و خالص ایشان است، هیچ مجلسی را بدون فیض از نکات تفسیری، تاریخی و اخلاقی آیت الله قریشی به پایان نمی‌رسانم.

حجت الاسلام بنابی تصریح کرد: آیت الله قریشی به عنوان مفسر و معلم اخلاق سال هاست که تکتاز میدان علم و عمل بوده و زندگی ایشان سراسر درس و عبرت است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.