هاشمی طبا در اولین برنامه تبلیغاتی :

شرایط زیستی کشور به شدت دچار نابسامانی است

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: شرایط زیستی کشور ما به شدت دچار نابسامانی و تهدید است و ما بسیاری از چیزها را پیش خور کردیم که تقریباً غیرقابل تجدید پذیر هستند.

شرایط زیستی کشور به شدت دچار نابسامانی استبه گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛سید مصطفی هاشمی طبا نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در اولین برنامه تبلیغاتی خود از رسانه ملی ضمن تشکر از شورای نگهبان به لحاظ احراز صلاحیتش اظهار داشت: با وجود تمام تلاش‌هایی که شده و نعمت‌هایی که نصیب ما شده است اما باید بدانیم که هر کشوری از مشکلات خاص خود ممکن است رنج ببرد و باید برای رفع آن مشکلات تلاش کند و آن‌ها را به ثمر برساند. 

وی با تأکید بر این‌که اصولاً وعده دادن نباید در قاموس کسانی باشد که می‌خواهند با صداقت صحبت کنند، گفت: وعده دادن به مردم به طول مثال این‌که اگر بنده پیروز شوم فلان مقدار را به شما می‌دهم و یا فلان کار را انجام می‌دهم خود به نوعی خرید رأی است.

هاشمی‌طبا افزود: همچنین اگر نامزدی قول دهد اگر من پیروز شدم ماهی دو هزار تومان به شما خواهم داد، مترادف کسی است که الان آن پول را بدهد لذا بنده به هیچ وجه من الوجوه حاضر نیستم وعده‌ای بدهم که حتی قابل اجرا باشد.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: علی رغم این موضوع باید وعده‌ای دهم که کشور را بتواند به سرمنزل مقصود برساند و آن‌چه که امروز می‌خواهیم به عنوان میراث برای آیندگان و نسل بعدی بگذاریم باید میراثی باشد که آن‌ها بتوانند از آن استفاده کنند. 

هاشمی طبا با اشاره به این‌ ضرب‌المثل که دیگران کاشتند تا ما بخوریم و ما نیز باید بکاریم تا دیگران بخورند، گفت: اگر قرار باشد ثروت‌های مملکت و کشور را فقط به قصد استفاده شخصی و مصرف روزانه استفاده کنیم و جیز جدیدی خلق نکنیم آن‌وقت وظیفه ما در برابر دین، میهن و نسل‌های آینده‌مان چه خواهد شد؟

وی افزود: همان طور که شهدا رفتند و از حدود کشور دفاع کردند و ایران را سربلند باقی گذاشتند همه باید در ایران زمینه تلاش و کوشش کنیم.

هاشمی‌طبا ادامه داد: میراثی که نادر شاه افشار در کشور ما باقی گذاشت یک کشور واحد و یک پارچه بود اما میراثی که شاه سلطان حسین باقی گذاشت یک کشور اشغال شده شیعی توسط بیگانگان بود که همه چیزمان به هدر رفت.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: حتی در دنیا بعضی از آ‌دم‌های نااهل مسئولیت داشتند اما کارهای خوبی هم انجام دادند و همیشه آ‌ن‌ها را به کارهای خوبشان یاد می‌کنند لذا ما نیز نباید فراموش کنیم میراثی که می‌خواهیم برای آینده بگذاریم میراث قابل درک و قابل استفاده باشد. 

وی در ادامه اظهاراتش به شرایط کشور اشاره کرد و اظهار داشت:‌ ساختمان‌های بزرگ، سدها، خطوط شبکه برق و گازرسانی در طی این سال‌ها برقرار شد اما این‌ها چیزهای دست ساز هستند و همیشه قابل ایجاد و درست کردن است و هر نسلی می‌تواند این مصنوعات را درست کند بنابراین نباید به این‌ها خیلی افتخار کرد هرچند که کارهایی که در کشور انجام شده افتخاری است برای کسانی که این کارها را انجام داده‌اند اما حفظ کشور که توسط رزمندگان و شهدا صورت گرفت تنها در یک برهه نبوده و این وظیفه همه ماست که خاکی که خداوند به ما ارزانی داشته را حفظ کنیم و با خودخواهی‌های خود تنها مصرف روزانه از آن نداشته باشیم بلکه باید آن را ارتقا دهیم.

*شرایط زیستی کشور به شدت دچار نابسامانی است


هاشمی طبا در ادامه اظهاراتش با بیان این‌که شرایط زیستی کشور ما به شدت دچار نابسامانی و تهدید است و ما بسیاری از چیزها را پیش خور کردیم که تقریباً غیرقابل تجدید پذیر هستند، ادامه داد: ما میلیون‌ها متر مکعب نفت خود را استخراج کردیم که حتماً هم باید این‌ کار را می‌کردیم اما اینکه پول نفت را چکار کردیم بسیار مهم است و یا ما میلیارد‌ها متر مکعب گاز استخراج کردیم که این‌ها قابل تجدید نیست و مصرف شده است، چاه‌های نفت ما باید تا آن‌جا که می‌شود مجدداً بازسازی و از ته مانده‌های آن با تکنیک‌هایی که امروز در دنیا وجود دارد استفاده شود.

هاشمی طبا با بیان این‌که شاید بتوان انرژی‌های تجدید پذیر را جایگزین نفت و گاز کرد اما چیزهای دیگری هستند که قابل جایگزینی نیستند، گفت: به راحتی از کنار جنگل‌هایی که هزاران سال سابقه دارند می‌گذریم چگونه است که ما در طول سال‌های اخیر یک سوم جنگل‌های  کشور را که ریه کشورند از دست دادیم و چگونه است که آب‌های زیرزمینی ما در بسیاری از نقاط به مرز ۳۵۰ یا ۴۰۰ متر رسیده است.

وی اظهار داشت: همچنین چگونه است که رودخانه‌های ما آلوده است از شیرآبه‌های زباله‌هایی که ما مصرف کردیم و چگونه است که تالاب‌ها و دریاچه‌ها ما صرف نظر از شرایط اقلیمی و به خاطر ندادن حق آبه‌های آن خشک شده‌اند.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه به وضعیت دریاچه ارومیه اشاره کرد و بیان داشت: اگر دریاچه ارومیه به مرحله خشکی برسد طوفان‌های نمکی آن اراضی بسیار حاصلخیز بین قزوین تا تبریز را به شوره زار تبدیل می‌کند و سوال این است که ما باید این میراث را داشته باشیم؟

*آن‌چه که به عنوان اولین اصل حرکت در آینده در نظر دارم حفظ ایران است

هاشمی طبا همچنین حمله دشمن به کشور را به مصابه چاقویی دانست که به کشور وارد شده که شهدای ما این چاقو را درآوردند و آن را پانسمان کرده‌ایم اما اگر این بدن به بیماری قند و سرطان دچار شود آیا ما می‌توانیم او را معالجه کنیم، شرایط اقلیمی ایران امروز به چنین وضعی دچار شده است و ما باید در درجه نخست این بدن را حفظ کنیم که بنده به آن‌چه که من به عنوان اولین اصل حرکت در آینده مدنظر دارم حفظ ایران است، این را باید به حقیقت بگویم اگر ما کشورمان را در معرض طوفان هجوم بعث عراق قرار داده‌ بودیم آن زمان مردم ما چه شرایطی داشتند؟ 

وی یادآور شد: اگر آن‌موقع امام راحل ما با استدلال این‌که ما مردم را دوست داریم باید به ‌آن‌ها بگوییم که شما شهید و مجروح می‌شوید و بنابراین خود را در زیرزمین و پستویی قایم کنید تا آسیب نبینید آیا این دوست داشتن مردم بود؟ دوست داشتن مردم این است که ما حقیقت را به آن‌ها بگوییم و همه حقیقت را بگوییم و همه مردم را به مسئولیت خود آ‌شنا کنیم و به طریق اولی همه مسئولین هم باید از این مسئولیت بهره فراوان ببرند.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از اظهاراتش به شرایط زیستی کشور بیان کرد و اظهار داشت: شرایط زیستی امروز کشور ما طوری است که میراثی که می‌خواهیم برای آیندگان بگذاریم به سمت سرزمین سترون خواهد رفت، سرزمینی که روستاهای آن خراب، دشت‌های آن فرونشسته و آب‌های زیرزمینی آن مکیده شده و خیل روستاییان گذشته به حاشیه شهرها رانده می‌شوند که پیش بینی می‌شود در طول ده سال آینده ده میلیون روستایی از روستاها به سمت شهرها کوچ کرده و حاشیه نشین شوند که حاشیه نشینی علاوه بر محرومیت‌های مضاعف که برای ساکنانش دارد مراکزی است برای بروز تلاطم‌های اجتماعی و بنابراین آباد شدن کشور باید به صورتی باشد که همه نقاط کشور آباد شود.

هاشمی طبا با تأکید بر این‌که همه ثروت کشور باید صرف آبادانی کشور شود و از خودخواهی‌ها و زیاده‌خواهی‌های شخصی باید پیشگیری کنیم،‌گفت: امروز متأسفانه حتی کسانی که در درون جمهوری اسلامی مسئولیت دارند به نوعی خود را به عنوان اپوزوسیون جمهوری اسلامی مطرح می‌کنند و امروز بعضاً می‌شنویم که مسئله معیشت مردم دستاویز قرار گرفته،‌باید کشوری باشد و مردمی باشند تا این معیشت معنی پیدا کند ضمن آن‌که معیشت مردم از دو کلمه تشکیل شده است، یکی معیشت و دیگری مردم، ما به معیشت کی گوییم و کدام مردم را در نظر داریم، اگر مقصود ما مردم محروم و درماندگان و بی سرپرستگان مضمن باشد، درست است، این‌ها محرومینی هستند که باید به آ‌ن‌ها رسیدگی شود و به جای توزیع سراسری پول به همه باید آن پول را به کمیته امداد و بهزیستی بدهیم تا افرادی را که گرسنه می‌خوابند را شناسایی کنند.

هاشمی طبا با اشاره به این‌که عدالت توزیع پول به صورت مساوی نیست، گفت: شهید بهشتی و مطهری سال‌ها تلاش کردند بگویند عدالت مساوات نیست بلکه هرچیزی را به جای خود قرار دادن است.

وی با بیان این‌که باید از زیاده خواهی‌ها و خودخواهی‌های شخصی جلوگیری کرد، افزود: نباید حقوق درماندگان و محرومان را به کسانی که نیاز ندارند بدهیم لذا هیچ کشوری رشد نکرده مگر این‌که دوران سختی خود را بگذراند.

*با برای رأی جمع کردن اگر بخواهیم وعده بدهیم نمی‌توانیم به صراط مستقیم برسیم

هاشمی طبا تصریح کرد: شعارهایی که در حوزه رفاه داده می‌شود بدون اینکه توجه کنیم که محرومین در چه وضعی هستند، و دور و بر خود را ببینیم و برای رأی جمع کردن وعده بدهیم ما را به صراط مستقیم نمی‌رساند.

*حفظ ایران از طریق نیروهای مسلح و امنیتی صورت می‌گیرد

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که باید با تمام تلاش و اولویت بندی به دنبال حفظ اقلیم ایران و بازسازی سراسری آن‌چه از دست داده‌ایم باشیم اظهار داشت: حفظ ایران از طریق تقویت نیروهای مسلح و امنیتی در سراسر کشور باید انجام شود.
 
آن‌چه که می‌تواند مسئله بیکاری را با رشد صنعت  حل کند به طوری که صنعت را رشد و کشاورزی را ارتقا دهیم اما با این‌ها بیکاری را نمی‌توانیم رفع کنیم. من در جایی صحبت می‌کردم که جمع دانشجویان بودند به من گفتند که شما اینقدر در مسئله ایران گردی و جهانگردی بحث می‌کنید جهانگردها با خود فساد می‌آوردند من البته معتقد به این نیستم و به آن‌ها گفتم که حرف شما را قبول نمی‌کنم سوال کردم که چند نفر از شما موبایل هوشمند دارید بیاورید بالا.همه آن‌ها موبایل هوشمند داشتند بدون استثنا به آن‌ها گفتم شما پول داده‌اید و موبایل خریده‌اید ما به خارجی‌ها پول می‌دهیم و موبایل می‌خریم و بابت اینترنت و وای فای و امواجی که دریافت می‌کنیم پول می‌دهیم و فساد را وارد می‌کنیم.
 
وی در ادامه گفت: امروز در هر موبایلی هزاران نکته فساد هست پول می‌دهیم و فساد را وارد می‌کنیم حداقل اگر توریست با خود فساد می‌آورد پولش را هم می‌آورد و هزینه‌هایش را هم پرداخت می‌کند ما نباید غافل باشیم از آ‌ن‌چه که امروز در دنیا اتفاق می‌افتد به علاوه اگر بخواهیم در مورد توریست و گردشگری صحبت کنیم بحث بسیار وسیعی است اولاً فرهنگ بسیار مهمی را در کشور ما می‌آورد فرهنگ مهمان‌نوازی، مهربانی و تعاطی فرهنگ‌ها و رفع بیکاری و اگر واقعاً ما معتقد هستیم به این‌که ما با عنوان مسلمان در کشورمان انسان‌های شایسته‌ای هستیم و فرهنگمان بالاتر از فرهنگ‌های دیگر است طبیعتاً با توجه به این‌که اصولاً فرهنگ امری تهاجمی است ما می‌توانیم کشورهای دیگر را تحت تأثیر قرار دهیم .
 
هاشمی طبا گفت: اگر ما در کشور خوب برخورد کنیم و خوب رفتار کنیم کسانی که از خارج می‌آیند و فرهنگ و محاسن ما را می‌بینند جذب می‌شوند چرا ما باید این امتیاز بزرگ را از دست بدهیم و به بیکاری که ام الفساد در کشور است بی توجه باشیم و شعارهای بیهوده بدهیم؟
 
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: یقین بدانید اولاً ما سرمایه گذاری خارجی را نتوانسته‌ایم و نمی‌توانیم جذب کنیم دوماً محیط کسب و کار را نتوانسته‌ایم به طریقی انجام بدهیم که کسب و کار به نحو مطلوب صورت بگیرد و کارآفرینان ما عمل کنند. کار تولید و کارآفرینی یک کار دولتی نیست به ابتکار و اختیار و ‌آزادی افراد بستگی دارد.
 
وی با بیان اینکه ما کار تولید را هرچقدر انجام دهیم روی دستمان می‌ماند ،گفت: دولت اگر تولید کند روی دستش خواهد ماند چرا که باید برای آن مشتری پیدا کنیم هم در داخل کشور و هم در خارج از کشور. تولید بسیار بالا خوب است اما اگر فروش نداشته باشد کاری نمی‌توانیم انجام دهیم باید بازارهای فروش را پیدا کنیم و فروش آن کار دولتی نیست که مثلاً وابسته بازرگانی ما در فلان کشور بتواند کالای ما را بفروشد.
 
هاشمی طبا تاکد کرد:  ما بازرگان خوب می‌خواهیم کارآفرین خوب می‌خواهیم و مهندس خوب می‌خواهیم و خوشبختانه با وجود دانشگاه‌های متعددی که در کشورمان هست فارغ التحصیلان زیادی در کشور داریم بنابراین بخش سوم که رونق اقتصادی‌ست با سرمایه گذاری صنعتی با ایجاد محیط مطلوب کسب و کار با کارآفرینی و تشویق کارآفرینان و با سهولت امکانات برای کارآفرینان انجام می‌شود و با اصلاح نظام‌های بانکی‌مان می‌توانیم این کار را انجام دهیم و از همه مهم‌تر سرمایه گذاری در امر صنعت گردشگری و جذب توریست خارجی حتماً باید انجام بگیرد تا ان شاءالله بتوانیم به جایگاه مطلوبی برسیم.
 
وی در ادامه افزود: من یک بار دیگر بحث و صحبتم را خلاصه می‌کنم ،ما یک مدیون شهدا و رزمندگان هستیم که ایران را حفظ کرده‌اند چو ایران نباشد تن من مباد، این شعار یک شعار ناسیونالیستی نیست بلکه یک شعار انسانی‌ست و متضمن زندگی و حضور انسان‌هایی است که خداوند آن‌ها را خلق کرده که باید پایشان را در یک زمین بگذارند بنابراین مدیون شهدا هستیم. راه شهدا و سیاست‌های دفاع مقدس را باید ادامه بدهیم.
 
هاشمی طبا گفت همه مسئولین و مردم ما باید با فداکاری و کار سازندگی کشور را اداره کنند کشور را از بیماری سرطان و بیماری قندی که دچار آن شده رهایی بدهیم کشاورزی را از حالت وضعیت فعلی رهایی دهیم و به یک کشاورزی مطلوب برسیم که به محیط زیست ما آسیب نرساند؛ محرومان را به حداقل‌های ممکن برسانیم و به کار سرمایه گذاری چه خارجی و چه سرمایه گذاران داخلی و به کار فرمایانمان و همچنین کارآفرینانمان توجه کنیم.
 
نامزد دوازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری  با بیان اینکه هیچ تضادی بین کارآفرینان،‌ کافرمایان و کارگران وجود ندارد  گفت:  این تفکرات، تفکرات مارکسیستی است آن کسی که سرمایه گذاری می‌کند و سرمایه خودش را در معرض کار مردم قرار می‌دهد خدمت کرده است و نهایتاً برای این‌که معیشت مردم درست شود و بیکاری از بین برود به طور وسیع نسبت به جذب توریست خارجی و هم گردشگری خارجی توجه لازم را انجام بدهیم.
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.