ارامنه اصفهان خواستار پایان بخشیدن جنگ سوریه شدند

ارامنه اصفهان با برگزاری راهپیمایی از سازمان ملل متحد خواستند برای پایان دادن جنگ خانمانسوز سوریه و مبارزه با تروریسم و بازگرداندن صلح و امنیت به منطقه اقدام کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از روابط عمومی کلیسای وانک اصفهان، هموطنان ارمنی شرکت کننده در این راهپیمایی، حمایت خود از سیاست های صلح جویانه دولت جمهوری اسلامی ایران در مناقشات سوریه و مبارزه با تروریسم سازمان یافته را اعلام کردند.

آنها همچنین خواستار آن شدند که سازمان ملل متحد نسل کشی ارمنیان توسط ترکیه عثمانی را بر اساس گزارش کمسیون ویژه سازمان ملل رسما محکوم کند و برای پایان بخشیدن به جنگ خانمانسوز سوریه و بازگرداندن صلح و امنیت به منطقه اقدام نماید.

آنها همچنین از دولت ترکیه خواستند با ترک سیاست جعل و انکار واقعیت نسل کشی ارامنه، حداقل دین خود را در قبال ملت ارمنی ادا نماید.
ارامنه اصفهان به مناسبت یکصدودومین سالگرد نسل کشی ارامنه در سال 1915 میلادی به دست دولت وقت ترکیه عثمانی ضمن برگزاری راهپیمایی در کلیسای وانک این شهر مراسم مذهبی برگزار کردند.

پس از انجام آیین مذهبی، مراسم نثار گل بر بنای یادبود نسل کشی ارامنه توسط مسئولان و نمایندگان تمامی هیئت ها و انجمن های فعال جوامع ارامنه اصفهان و شاهین شهر اجرا شد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.