سوریه: فرانسه عامل حمله شیمیایی به خان شیخون است

وزارت خارجه سوریه فرانسه را به استفاده از گاز سارین در حمله شیمیایی به خان شیخون متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک؛ پس از آنکه نهادهای اطلاعاتی فرانسه مدعی شدند تروریست‌های سوریه فناوری لازم برای تهیه گاز سارین را در اختیار نداشتند و به همین دلیل دولت سوریه عامل حمله شیمایی 4 آوریل به خان شیخون بوده است، وزارت خارجه سوریه با انتشار بیانیه‌ای طرف فرانسوی را به دست داشتن در این حمله متهم کرد.

وزارت امور خارجه سوریه در این بیانیه آورده است: سوریه اقدامات گمراه کننده و ادعاهای کذب مطرح شده از سوی "ژان مارک آیرو"، وزیر امور خارجه فرانسه، را محکوم می‌کند. بدون شک ادعاهای وی بیانگر دست داشتن فرانسه در ارتکاب این جنایت برای مشارکت در تجاوز به سوریه است.

تعدادی از کشورهای غربی بدون انجام تحقیقات رسمی، دولت سوریه را عامل حمله شیمیایی 4 آوریل معرفی می‌کنند که این ادعا بارها از سوی دمشق تکذیب شده است.

"دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، همین موضوع را بهانه ای برای حمله موشکی به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه قرار داد.

سوریه پس از حمله شیمیایی سال 2013 در این کشور به عضویت کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی درآمد و به بازرسان سازمان ملل اجازه داد تمام تسلیحات شیمیایی را از این کشور خارج کنند. سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در ژانویه 2016 اعلام کرد تمامی تسلیحات شیمیایی سوریه نابود شده است.

باوجود تائیدهای بین‌المللی، آمریکا همچنان دمشق را به انجام حمله شیمیایی در خان شیخون متهم می‌کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار