شیراز؛

افزایش آتش سوزی در فضای سبز و باغات

از ابتدای سال جاری 74 مورد آتش سوزی باغات به سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز گزارش شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ غلامی مدیر امور ارتباطات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز گفت:  از ابتدای سال جاری،74 مورد آتش سوزی در فضای سبز اعلام شده است که یکی از بیشترین علل آتش سوزی در باغات و فضای سبز، آتش زدن ضایعات شاخ و برگ درختان توسط عوامل انسانی بوده که با گسترش آتش سوزی، افراد دیگر قادر به کنترل حریق نشده و مشاهده شده این آتش سوزی باعث خسارت به منازل و ساختمان های مجاور هم شده است.
 
غلامی تصریح کرد: توصیه می شود ضایعات درختی به بیرون از باغ منتقل و از آتش زدن آن ها در باغ و فضای سبز و در مجاورت درختان خودداری شود.

 مدیر امور ارتباطات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز گفت : با توجه به شروع زود هنگام فصل گرما و افزایش آمار آتش سوزی باغات، مراتع و فضای سبز از کلیه شهروندان تقاضا داریم نسبت به رعایت نکات ایمنی دقت داشته باشند و به هیچ عنوان به منظور از بین بردن ضایعات شاخ و برگ درختان در زمین های کشاورزی یا بایر و همینطور فضای سبز  و باغات، اقدام به آتش زدن آن ها نکنند و از انباشته شدن شاخ و برگ ضایعات درختان در یک محل جلوگیری کرده، چون در صورت شعله وری، حریق به سرعت گسترش و به دیگر ساختمان ها و منازل اطراف سرایت می کند و مهارآن بسیار سخت و زمان بر می شود.

وی به خطر آتش سوزی به دلیل انداختن بطری های شیشه ای و یا شیشه های شکسته در طبیعت اشاره کرد و گفت: انداختن شیشه در باغ، بوستان ها و پارک های جنگلی باعث تمرکز نور خورشید بر روی خار و خاشاک خشک شده و شیشه مثل ذره بینی موجبات آتش سوزی را فراهم می کند.

وی عنوان کرد: همشهریان عزیز در صورت مشاهده آتش سوزی سریعاً با شماره125 تماس گرفته و قبل از رسیدن آتش نشانان در محل با رعایت نکات ایمنی، اقدام به جلوگیری از گسترش حریق کنند.
انتهای پیام /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار