کره شمالی حمایت «آ سه آن» را در برابر واشنگتن خواستار شد

کره شمالی حمایت کشورهای جنوب شرقی آسیا را در منازعه با آمریکا خواستار شد تا از احتمال « هولوکاست هسته ای » جلوگیری شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه ، ری یونگ-هو Ri Yong-Ho وزیر امور خارجه کره شمالی در نامه ای به دبیر کل اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا ( آ سه آن ) اعلام کرد شبه جزیره کره به علت تحرکات آمریکا « در آستانه جنگ » است. 

این نامه که مورخ 23 مارس است،‌ خبرگزاری فرانسه روز پنجشنبه آن را دریافت کرده و پیش از اجلاس سران آ سه آن که قرار است جمعه و شنبه در چارچوب تنش های شدید در شبه جزیره کره برگزار شود،‌ منتشر شده است. 

وزیر امور خارجه کره شمالی از آ سه آن خواست وزرای امور خارجه 10 کشور عضو را از «‌ اوضاع وخیم »‌ در این شبه جزیره باخبر کند و « برای حفظ صلح در این منطقه،‌ پیشنهادی واقعی را مطرح کند. »

وی همچنین از رزمایش های نظامی سالانه واشنگتن و سئول انتقاد کرد. 

ری یونگ هو در این نامه نوشته است « من از آ سه آن که به امنیت و صلح منطقه ای بسیار پایبند است انتظار دارم، رزمایش های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی را موضوع کنفرانسی قرار دهد و با دیدگاهی عادلانه به آن بپردازد. من همچنین درخواست می کنم آ سه آن نقش فعالی در حفظ صلح و امنیت در شبه جزیره کره ایفا کند. »

این وزیر گفت رزمایش های مشترک، برنامه های بالستیکی و هسته ای کره شمالی را توجیه می کند. 

وی افزود : « این برای همه دنیا بدیهی است هنگامی که آنها تجهیزات یک حمله هسته ای را مستقر می کنند، این امکان وجود دارد که شبه جزیره کره را در چند ثانیه در هولوکاست هسته ای فرو برند. چنین رزمایش هایی به هیچ عنوان تدافعی نیستند. »

کره شمالی به داشتن روابط تنگاتنگ با برخی اعضای آ سه آن از جمله کامبوج و لائوس مشهور است. روابط بین کره شمالی و مالزی ( عضو دیگری از آ سه آن ) پس از ترور کیم جونگ-نام برادر ناتنی کیم جواگ اون رهبر کره شمالی تیره شده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار