گرگان؛

تخصیص دو میلیارد ریال اعتبار برای ادامه مرمت پل آق قلا

دو میلیارد ریال اعتبار برای ادامه مرمت پل آق قلا اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ امانگلدی ضمیر فرماندار شهرستان آق قلا امروز در حاشیه دیدار خود از پل تاریخی آق قلا از تخصیص 2 میلیارد ریال اعتبار برای ادامه مرمت پل باستانی خبر داد.

 نماینده مردم شهرستانهای گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی هم در بازدید از این پل تاریخی با اشاره به دیدار روزهای پایانی سال گذشته با رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور و قول مساعد وی برای تخصیص این میزان اعتبار گفت: در آینده ای نزدیک آگهی مناقصه مشخص کردن پیمانکار برای تجهیز کارگاه عملیات مرمت پل تاریخی منتشر می شود.
 
 نبی هزارجریبی افزود : با تلاش مسئولان باقیمانده اعتبار درنظر گرفته شده برای اتمام مرمت این اثر تاریخی که یکی از مهمترین مطالبات مردم شهرستان می باشد هم جذب خواهد شد.
 
 پل آق قلا بر رود گرگان رود، در شهرستان آق قلا حدود 18 کيلومتري شمال گرگان واقع شده و از آثار دوره صفويه است.
 
مرمت این پل از سال 92 آغاز شده بود، اما با تعلل 4 ساله در عملیات ترمیمی، هنوز کار ترمیم پل به پایان نرسیده به دلیل ریزش بخشی از دیواره حفاظتی، به قسمتی از پل در حال مرمت آسیب دیگری وارد شد.
 
این اثر باستانی به شمار 919 به ثبت ملی رسيده است.
 
باشگاه خبرنگاران جوان گلستان، پیش از این در گزارشی در مرداد سال گذشته درباره خطر تخریب احتمالی باقیمانده این  اثر تاریخی  هشدار داده بود.
 
 جزییات این گرارش را می توانید از اینجا مشاهده کنید.
 

انتهای پیام/ص
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.