بیرجند؛

سامانه انبار،گامی در راستای مبارزه با قاچاق

راه اندازی سامانه انبار و ورود و خروج،اقدامی خوب در راستای جلوگیری از قاچاق بوده که در حال گسترش است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ شهرکی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی صبح امروز در همایش اقتصاد مقاومتی، مدیریت تحول در فکر و رفتار گفت: در حوزه معدن،سامانه ثبت سفارش واردات و صادرات، سامانه مرزنشینان، سامانه کارت بازرگانی و سامانه مربوط به انبار و ورود و خروج کالا از جمله سامانه‌هایی است که راه‌اندازی شده است.

وی افزود:با راه‌اندازی سامانه کاداستر و ثبت محدوده‌های معدنی ابهاماتی که در این حوزه وجود داشته رفع شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت:با راه اندازی این سامانه و واگذاری محدوده‌های معدنی به بخش خصوصی  اعتماد مردم به دولت افزایش یافته و زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در این بخش به وجودآمده است.

شهرکی با بیان اینکه سال گذشته 9 هزار محدوده معدنی در استان از طریق سامانه کاداستر آزاد و موانع سرمایه‌گذاری در این بخش برطرف شده است، افزود: همچنین ٢٠٠ محدوده معدنی در استان از طریق این سامانه آزاد و در مرحله اکتشاف قرار گرفته است.

وی به سامانه بهینه ‌یاب در حوزه صنعت اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه در رصد اطلاعات واحدهای تولیدی شفاف‌سازی صورت گرفته است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی  افزود: با سامانه بهینه‌یاب،مشکلات واحدها ثبت و بعد از بررسی موارد برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی و به آنها کمک شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار