تبریز؛

آغاز طرح پایش بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تبریز

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی از آغاز طرح پایش و مراقبت از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مرغداری ها و پرنده فروشیهای سطح استان و کلانشهر تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛بهداد مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی گفت: با توجه به شیوع جهانی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی در راستای اجرای دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور و ارتقاء بهداشت عمومی و تامین امنیت غذایی شهروندان، اقدام به نمونه برداری و پایش بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مرغداری ها و پرنده فروشی های سطح استان و کلانشهر تبریز نموده است.
 
وی افزود: خرید هرگونه محصولات مرغ و تخم مرغ که در داخل بسته بندی های کشتارگاهی توزیع می شوند هیچ گونه مشکلی نداشته و کاملا سالم و بهداشتی می باشند و مردم می توانند با خیال راحت از این محصولات خریداری کرده و مصرف نمایند.
 
بهداد گفت: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بیماری مشترک بین انسان و دام می باشد و از مردم درخواست می نمایم از خرید مرغ قطعه بندی شده بدون لیبل و تاریخ انقضاء و همچنین مرغ زنده جداً خودداری کنند.
 
 
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.