افتتاح بخش دوم فاز اول "طرح آسمان" ایرانشهر

بخش دوم فاز اول طرح فراملی مدیریت آسمان ایرانشهر با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح گردید.

افتتاح بخش دوم فاز اول طرح آسمان ایرانشهربه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فاز نخست طرح فراملی مدیریت آسمان ایرانشهر در دو بخش اجرا شده که امروز بخش دوم فاز اول طرح فراملی مدیریت آسمان ایرانشهر با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح گردید.

 

 

بخش اول فاز یک طرح مدیریت آسمان ایرانشهر در اسفند 93 افتتاح شد که در حدود 7 هزار کیلومتر راه هوایی در ناوگان هوایی به بهرداری رسید.

رحمت الله مه آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: با افتتاح بخش دوم فاز اول این طرح بیش از 5 هزار و 200 کیلومتر دیگر به راه های هوایی کشور اضافه خواهد شد.

 

مه آبادی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته اقداماتی در بخش هوایی انجام شده است، بیان کرد: اجرای قانون برنامه پنجم توسعه در خصوص آزاد سازی حمل و نقل هوایی و نوسازی ناوگان هوایی کشور و سرمایه گذاری سنگین از محل منابع داخلی در صنعت هوایی از جمله اقداماتی است که در دو سال گذشته انجام شده است.
 
وی با توجه به افزایش میزان نشست و برخاست هواپیماها در روزهای گذشته، افزود: سه دستگاه رادار خریداری شده که در روزهای آینده از گمرک ترخیص و در بندر عباس نصب خواهد شد، همچنین کشور در موقعیت پر ترافیکی در منطقه واقع شده که می توان از این ظرفیت برای انجام پروازهای بیشتر استفاده کرد.
 
مه آبادی در خصوص تأثیرگذاری این طرح در دیگر بخش‌ها افزود: طرح مدیریت آسمان ایرانشهر سبب کاهش مصرف سوخت، مصرف موتور هواپیما، آلودگی صوتی، تأخیرات هواپیما و آلاینده های زیست محیطی خواهد شد.
 

 

ایمن سازی خطوط هوایی در نیمه راه است

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در آئین افتتاح بخش دوم فاز اول طرح مدیریت آسمان ایران شهر در خصوص اینکه استفاده از ظرفیت آسمان کشور در سیاست های اقتصاد مقاومتی در بحث ترانزیت مطرح بوده اظهار کرد: فعالیت در حوزه صنعت هوانوردی امری دشوار بوده و به جهت اینکه در ابعاد بین المللی مطرح شده نیازمند رعایت استاندارد های جهانی است.

 

وی با بیان اینکه باید بتوانیم با تمام کریدور در دنیا از موضع دانش فنی تعامل کنیم اشاره کرد: افتتاح این طرح سبب بازیابی به جایگاه گذشته در صنعت هوایی در منطقه خواهد شد که البته رسیدن به این جایگاه با اتکا به دانش فنی و بومی کشور محقق شد.

 

این مقام مسئول در این راستا افزود: کنترل روزی 2 هزار پرواز در آسمان کشور بسیار دشوار است که درصورت همکاری افراد ذیربط و افزایش این میزان پرواز می توانیم خطوط هوایی ایمن داشته باشیم تا بتواند اعتماد کشور های دیگر برای انجام پرواز ها را جلب کند.

 

آخوندی در پایان گفت: درخصوص ایمن سازی خطوط هوایی در نیمه راه قرار داریم که با بهبود سیستم ناوبری ماهواره ای و دیگر سیستم های کنترلی به جایگاه خوبی در صنعت هوایی دست یابیم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار