قزوین؛

مبارزه با آفت ملخ در اراضی کشاورزی طارم سفلی

طرح مبارزه با آفت ملخ در بیش از هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش طارم سفلی اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان گفت:: مبارزه با ملخ مراکشی و ملخ شاخک بلند در یک هزار و ۵۰۳ هکتار از اراضی کشاورزی بخش طارم سفلی انجام شده است.

محمد حسین مصلحی راد افزود: این طرح در شهرستان‌های قزوین، البرز و تاکستان در حال اجرا است و برای ادامه مبارزه درکانون‌های آلودگی طرح دیده بانی ادامه دارد.

وی اضافه کرد: ۲۲ گروه دیده بانی و مبارزه؛ وضعیت پایش این آفت را به عهده دارندکه گزارش کار به صورت روزانه جمع آوری و به سازمان جهاد کشاورزی ارسال می‌شود.

مصلحی راد گفت: تا کنون بیش از دو هزارنقطه کانون آلودگی در این مناطق شناسایی شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اهمیت کنترل ملخ در اراضی کشاورزی گفت: با توجه به پراکندگی کانون‌های ملخ مراکشی در استان‌های همجوار، احتمال پرواز آن‌ها و هجوم به باغ‌های زیتون منطقه و حتی مزارع و باغ هایی در محدوده ۳۰ کیلومتری وجود دارد که در صورت اجرا نکردن طرح مبارزه، خسارت شدیدی به محصولات کشاورزی وارد خواهد شد.

مصلحی افزود: با توجه به شدت آلودگی و وسعت پراکندگی کانون‌های مبارزه با هماهنگی‌های انجام شده،  دو دستگاه سمپاش یو- ال –وی پشت وانتی به ناوگان سمپاشی استان اضافه شد که سرعت اجرای طرح را بالا برده است.
 
وی از کشاورزن خواست: در صورت مشاهده آفت ملخ موارد را به مراکز خدمات جهاد کشاورزی مربوطه اعلام کنند و آمادگی لازم برای همکاری در مبارزه با این آفت را داشته باشند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار