اصفهان؛

رکود همچنان دامن‌گیر واحدهای اقتصادی است

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: اعتراضات و تجمعات کارگری در سال گذشته 21 درصد کاهش یافت اما رکود همچنان دامن‌گیر واحدهای تولیدی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن نیرومند امروز در مراسم تجلیل از کارگران استان اصفهان با اشاره به دیدار سالانه کارگران با مقام معظم رهبری، اظهار کرد: این دیدار هر ساله در روز چهارشنبه هفته کارگر برگزار می‌شد ولی در سال جاری این دیدار امروز برگزار شده و از همین رو، معاون وزیر تعاون، رفاه و کار اجتماعی نتوانست در مراسم امروز در اصفهان حاضر شود.

وی همچنین با اشاره شهدای کارگر و مقام بالای آن‌ها گفت: در سال گذشته، دومین یادواره شهدای کارگر در استان برگزار شد و از خانواده شهدای کارگر تجلیل به عمل آمد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به حفظ اشتغال موجود در سطح استان اظهار داشت: ستاد تسهیل استان تلاش زیادی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی کرد و در سال گذشته، به‌طور متوسط هر هفته سه جلسه در این رابطه برگزار شد.

این مقام مسؤول تأکید کرد: با پیگیری‌های ستاد تسهیل، اعتراضات و تجمعات کارگری در سال گذشته 21 درصد کاهش یافت اما رکود همچنان دامن‌گیر واحدهای تولیدی است.

نیرومند در ادامه اذعان کرد: کارگروه بهبود اشتغال در کشور ایجادشده و 1.5 میلیارد دلار برای بحث اشتغال در سال جدید دیده شده است.

وی افزایش خرید کالای ایرانی را نیازمند فرهنگ‌سازی و ایجاد انقلاب فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: این فرهنگ‌سازی در کنار افزایش کیفیت محصولات داخلی منتج به حفظ اشتغال موجود می‌شود.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان یادآور شد: کمپین نخریدن کفش خارجی در تبریز از جمله اتفاقات مثبت فرهنگی در کشور بود و اگر در بازار کفش، کالای خارجی خرید نشود به‌ راحتی 30 هزار اشتغال جدید ایجاد می‌شود.

نیرومند همچنین پیشنهاد داد: می‌توان از نشان تجاری محصولات ایرانی که توان رقابتی دارند تجلیل کرد و برای استفاده از کالاهای آن‌ها فرهنگ‌سازی کرد.

وی با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در رابطه باوجود مشکلات مدیریتی تصریح کرد: در میلاد حضرت امام زمان (عج)، از واحدهای که پیش‌تر تعطیل‌ شده بودند و در حال حاضر با مدیریت جدید احیا شده‌اند؛ تجلیل می‌شود.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان خاطرنشان کرد: اکثر واحدهای بزرگ تولیدی که در مرحله بحران قرار دارند؛ مشکل آن‌ها در فروش نبوده و به دلیل سوءمدیریت به این وضعیت دچار شده‌اند.

نیرومند، تلاش دولت در ایجاد رابطه مثبت بین کارگر و کارفرما را مثبت ارزیابی کرد و افزود: ارتباط هرچه بهتر این دو قشر، می‌تواند رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی را تسهیل کند.

وی همچنین اظهار داشت: کارگران با مشکلاتی همچون کسری صندوق‌های بازنشستگی، مشکلات درمان، امنیت شغلی، امنیت سرمایه کارفرما و معضلات بانکی مواجه هستند و باید این قشر از جامعه که در جبهه استقلال کشور تلاش می‌کنند را بیش‌ازپیش حمایت کرد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.