در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

آخرین وضعیت خرید تضمینی کلزا و گندم/ پیشنهاد پرداخت مطالبات گندمکاران در دو مرحله رد شد

معاون داخلی بازرگانی دولتی گفت: براساس آخرین آمار تا کنون 416 هزار و 742 تن گندم و 14 هزار و 761 تن دانه کلزا از 7 استان کشور خریداری شد.

آخرین وضعیت خرید تضمینی کلزا و گندم/ پیشنهاد پرداخت مطالبات گندمکاران در دو مرحله رد شد
حسن عباس معروفان معاون داخلی بازرگانی دولتی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت خرید تضمینی اظهار داشت: براساس آخرین آمار تا کنون ۴۱۶ هزار و ۷۴۲ تن گندم با ارزش بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان از ۷ استان از کشاورزان خریداری شد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان اردیبهشت خرید گندم از مرز ۲ میلیون تن فراتر رود.

عباسی معروفان در خصوص وضعیت تولید گندم در سال جاری بیان کرد: سال گذشته بیش از ۱۴ میلیون تن گندم تولید و حدود ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزارتن از این میزان از کشاورزان خریداری شد، پیش بینی می‌شود که امسال رقم تولید فراتر از ۱۳ میلیون و خرید تضمینی بالاتر از ۱۰ میلیون تن برود.

معاون داخلی بازرگانی دولتی با بیان اینکه پیشنهاد پرداخت مطالبات گندمکاران در دو مرحله مورد تأیید قرار نگرفت، افزود: با این وجود مطالبات گندمکاران همانند سال‌های گذشته تنها در یک مرحله واریز خواهد شد.

به گفته وی از کشاورزان تقاضا داریم که گندم خود را تنها در اختیار بازرگانی دولتی قرار دهد.

عباسی معروفان با اشاره به آخرین وضعیت خرید تضمینی کلزا اظهار داشت: تا کنون ۱۴ هزار و ۷۶۱ تن دانه کلزا با ارزش بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان از ۷ استان کشور خریداری شده که وجه آن در حساب تنخواه موجود است و به محض اتمام کار اداری مطالبات کشاورزان پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد: کشاورزان کلزاکار و گندمکار بلافاصله پس از تحویل محصول وارد سامانه خرید تضمینی می‌شوند و به مرور از طریق سامانه وجوه آن واریز می‌شود و از این حیث جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار