اردبیل؛

ایجاد 41 هزار فرصت شغلی با تکمیل پروژه‌های آبی اردبیل

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: تکمیل پروژه‌های مهار آب‌های مرزی و غیرمرزی که در حال حاضر در سطح استان در حال اجرا بوده برای ۴۱ هزار نفر اشتغالزایی می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،اصغر سلیمان‌زاده افزود: در راستای بهبود وضعیت سفره‌های زیرزمینی آب در سطح استان امسال برخورد با صاحبان چاههای غیرمجاز در اردبیل تشدید شده و با شناسایی این چاهها اقدامات لازم برای مسدود و پلمپ شدن آنها انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیشترین مصرف آب در استان اردبیل مربوط به بخش کشاورزی است، گفت: در کنار مسدود کردن چاههای غیرمجاز کشاورزی و جلوگیری از اضافه برداشت چاههای مجاز، استفاده از شیوه‌های آبیاری نوین و تجهیز چاههای کشاورزی به کنتورهای هوشمند نقش بسزایی در جلوگیری از هدررفت منابع آبهای زیرزمینی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیلبا اشاره به وجودپنج هزار و 504 حلقه چاه در سطح استان بیان کرد: از این تعداد چهار هزار و 684 حلقه دارای پروانه و 570 حلقه چاه نیز بدون پروانه فعالیت می‌کنند که از این تعداد 412 حلقه چاه درحاشیه رودخانه‌های منطقه مغان بوده که به صورت غیرمجاز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

سلیمان‌زاده با اشاره به نصب کنتورهای هوشمند در یک هزار و 17 حلقه چاه در سطح استان اردبیل تصریح کرد: از این تعداد 22 مورد چاه صنعتی و 995 مورد چاه کشاورزی بوده که تلاش و جدیت بر این است تا تمامی چاههای استان را به ویژه در بخش کشاورزی مجهز به کنتورهای هوشمند کرده و میزان استفاده آنها از منابع آبی را کنترل کنیم.

وی از اجرای 15 پروژه تعادل‌بخشی در راستای احیای دشت اردبیل خبر داد و افزود: برداشت‌های اضافی و غیرمجاز منابع آب دشت مغان سبب شده که سطح آب این دشت با افت شدید مواجه شود که در راستای احیا و تعادل‌بخشی آن تلاش می‌کنیم تا اقدامات لازم و اساسی را براساس برنامه‌ریزیها و هدفگذاریهای لازمانجام دهیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اظهار کرد:تکمیل پروژه‌های مهار آب‌های مرزی و غیرمرزی که در حال حاضر در سطح استان در حال اجرا بوده در کنار کمک به صرفه‌جویی در منابع آبی استان، در راستای ایجاد فرصتهای شغلی نیز تاثیر بسزایی دارد به طوری کهبرای 41 هزار نفر اشتغالزایی می‌کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار