همدان؛

ثبت چهار مورد اهدای عضو بیماران مرگ

رئیس تیم هماهنگ‌کننده اهدای عضو استان همدان گفت: از ابتدای امسال تاکنون چهار مورد اهدای عضو بیماران مرگ مغزی در استان انجام شده است.

ثبت چهار مورد اهدای عضو بیماران مرگ
  • به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مجید حمیدی از ثبت چهار مورد اهدای عضو بیماران مرگ مغزی همدانی طی فروردین ماه امسال خبر داد و اظهار کرد: سه مورد از این تعداد متعلق به همدان و یک مورد نیز فردی همدانی ساکن در تهران است.

وی خاطرنشان کرد: جوانی 24 ساله به نام وحید قرایی اهل یکی از روستاهای کبودراهنگ برای کار به تهران رفته بود که به علت سقوط از ارتفاع دچار مرگ مغزی شده و اعضایش اهدا شد.

رئیس تیم هماهنگ‌کننده اهدای عضو استان همدان بیان کرد: از آنجا که این مرحوم دارای کارت اهدا عضو بوده، اعضایش در یکی از بیمارستان‌های تهران به پنج نفر اهدا شد.

وی با اشاره به اینکه اولین اهدای عضو متعلق به فردی از روستای باباعلی شهرستان بهار بود که با کسب رضایت از والدین اعضایش اهدا شد، گفت: این مرحوم نیز به چهار فرد نیازمند عضو هدیه کرد.

حمیدی با بیان اینکه لیلا خدایی دانشجوی 30 ساله همدانی چندی پیش به علت خونریزی مغزی دچار مرگ مغزی شده بود که برای اهدای اعضا قابل پیوندیش از بیمارستان فرشچیان همدان به بیمارستان سینای تهران منتقل شد، افزود: اعضای  قابل پیوند این مرحوم نیز به چهار بیمار نیازمند اهدا شد.

وی با اشاره به اینکه اعضای بدن کودک 17 ماهه همدانی نیز به سه بیمار رسید، خاطرنشان کرد: رها نوروزی ‌آراسته کودک 17 ماهه به علت تشنج دچار مرگ مغزی شده بود که کبد و دو کلیه‌ او به سه بیمار اهدا شد.

رئیس تیم هماهنگ‌کننده اهدای عضو استان همدان با بیان اینکه تقریبا این چهار بیمار مرگ مغزی ناجی جان 15 بیمار شدند، افزود: خوشبختانه فرهنگسازی خوبی در رابطه با رضایت به اهدای اعضای بیماران مرگ مغزی شده که البته نیاز به اقدامات گسترد‌ه‌تری در این زمینه است.

 
انتهای پیام/ د 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.