ورود ایستگاه پمپاژ نخلستان در بخش سعدآباد با چهار الکتروپمپ به مدار

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی استان بوشهر از ورود ایستگاه پمپاژ نخلستان در بخش سعدآباد شهرستان دشتستان با چهار الکتروپمپ به مدار خبر داد.

ورود ایستگاه پمپاژ نخلستان در بخش سعدآباد با چهار الکتروپمپ به مدار
 به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید مهدی موسوی با بیان اینکه ایستگاه پمپاژ نخلستان در بخش سعدآباد، باتوجه به کاهش کم سابقه آورد آب رودخانه دالکی، با 4 الکتروپمپ وارد مدار شد، اظهار داشت: این موتورپمپ‌ها با هدف جبران کمبود آب جهت آبیاری نخیلات  شبکه دالکی با دبی یک متر مکعب بر ثانیه از روز گذشته وارد مدار گردی شد.

وی آب ورودی به شبکه ایستگاه پمپاژ نخسلتان را از رودخانه شاپور دانست و افزود: با در نظر گرفتن سهمیه آب نخیلات شبکه آب‌پخش به میزان 6 متر مکعب بر ثانیه، میزان آب تزریق شده به ایستگاه پمپاژ نخلستان صرفا جهت آبیاری نخیلات مقطع شماره 4 شبکه آبیاری دالکی پیش‌بینی شده و باغداران شبکه آب‌پخش هیچ دغدغه‌ای بابت آب تخصیصی خود نداشته باشند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی استان بوشهر با تاکید بر همکاری همه باغداران و کشاورزان با مامورین توزیع آب، با بیان اینکه در صورت مشاهده هر گونه تخلف در امر توزیع آب با متخلفین طبق ماده 45 قانون توزیع عادلانه آب برخورد خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به فصل گرما و تابستان پیش‌رو، باغداران نسبت به بهینه مصرف کردن آب از هیچ کوششی دریغ نکنند و با مشارکت و هم‌فکری خود متولیان توزیع آب را در اجرای هر چه بهتر توزیع عادلانه آب یاری کنند.

موسوی پرداخت به موقع آب بهاء از سوی باغداران را در انجام خدمات بهتر و بیشتر موثر دانست و اظهار داشت: با توجه به بالا بودن هزینه‌های تعمیر و نگهداری شبکه‌های آبیاری و زهکشی و ایستگاه‌های پمپاژ، پرداخت به موقع آب‌بهاء می‌تواند نقش مهمی در حفاظت و صیانت از تاسیسات آبیاری داشته باشد.

گفتنی است شبکه دالکی دارای تعداد یک میلیون و 300 هزار اصله نخل بوده که تعداد 330 هزار اصله نخل در سعداباد، روستای درودگاه، روستای جتوط و روستای آل‌یوسفی سفلی از طریق ایستگاه پمپاژ نخلستان مشروب می‌شود.
 
انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.