اهواز؛

استفاده ازظرفیت انجمن های مردمی در ایجاد جامعه پویا

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: یک جامعه پویا و زنده هرگز نمی‌تواند به خوبی خود را معرفی کند و تبلور یابد، مگر با کمک جوانان و استفاده از ظرفیت انجمن‌هایی که ریشه در مردم دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ افشین حیدری ،مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بیان داشت: برای حل مشکلات جوانان در تمام نقاط استان خانه جوان تاسیس می کنیم.

 وی افزود:با مراجعه به پیشینه نظام جمهوری اسلامی می‌بینیم که همه مردم در 12 فروردین ماه برای تشکیل حکومت مردم‌سالاری دینی پای صندوق‌های رای حاضر شدند و تفاوت اساسی حکومت اسلامی با طاغوت در همین است؛ نظام جمهوری اسلامی ریشه در مردم دارد و حیف است در چنین نظامی از ظرفیت‌ها استفاده کافی نشود.

حیدری با اشاره به عملکرد حوزه جوانان در مجموعه ورزش و جوانان گفت: متاسفانه حوزه جوانان زیر سایه ورزش قرار گرفته و این در حالی است که حوزه جوانان می‌تواند نقش پررنگ‌تری داشته باشد، زیرا اساس کار در حوزه جوان است و پس از آن حوزه ورزش قرار دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان افزود: باید با برنامه‌ریزی و هدفمندی و برگزاری نشست‌های تخصصی‌تر، در این زمینه تغییر ایجاد شود و مجموعه ورزش و جوانان برای بهتر شدن وضعیت، به دیگر دستگاه‌ها خط مشی ارایه دهد.

وی بیان داشت: یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران شهرستان‌ها، ارتباط آن‌ها با سازمان های مردم نهاد است و اگر مدیری در ارزیابی ضعیف ظاهر شود، برکنار خواهد شد.   

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان اظهار کرد: از انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌خواهیم که با مدیران شهرستان‌ها در ارتباط باشند و به آن‌ها مشاوره و خط مشی ارایه دهند؛ در این زمینه به شهرستان‌ها ابلاغ خواهد شد که اتاق یا مکانی در مجموعه ورزش و جوانان در اختیار انجمن‌ها قرار گیرد.   

حیدری گفت: در سال جاری علاوه بر اعتبارات ملی، اعتبار دیگری نیز به بخش جوانان تخصص داده شده است که با طرح‌های خوب دکتر سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، پیش‌بینی می‌کنیم در حوزه جوانان تغییرات خوبی ایجاد شود. یکی از این طرح‌ها استفاده از ارزش افزوده کشور است که به عنوان یک قانون جدید مطرح می باشد.

وی توضیح داد: 27 صدم درصد ارزش افزوده کشور به حوزه ورزش و جوانان تعلق گرفته که 80 درصد آن جنبه عمرانی و در بخش ورزش و 20 درصد آن نیز متعلق به حوزه جوانان است که این اعتبارات در بخش استانی در سال جاری به اداره‌کل ورزش و جوانان اختصاص خواهد یافت.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان افزود: اگر در حوزه کاری و اختیارات اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان، انجمن‌ها توانایی اجرای کاری را داشته باشند، به آن‌ها واگذار خواهد شد. سازمان‌های مردم‌نهاد باید به سمت توانمند شدن بروند و ما نیز هر آنچه اعتبار داریم در اختیار سازمان‌های مردم‌نهاد قرار خواهیم داد.

حیدری گفت: تحت هیچ شرایطی حاضر نیستیم برای یک ریال از اعتبارات در حوزه جوانان بدون مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد تصمیم‌گیری شود؛ کل این اعتبارات برای انجمن‌ها است به این شرط که طرح و برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی بیان کرد: انجمن‌ها می‌توانند در کارگروه‌های حوزه‌های اداره‌کل ورزش و جوانان عضو شوند و یک عضو به نیابت از هر انجمن در شورای راهبردی حضور یافته و در کنار همکاران در تصمیم‌گیری‌های حوزه ورزش و جوانان استان مشارکت داشته باشد. باید از سیستم سنتی خارج شویم و برای حوزه ورزش و جوانان تعیین تکلیف شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به بررسی مشکلات مناطق ملاشیه، عین 2 و کوی علوی اهواز در جلسات پیشین افزود: هدف و نقش اصلی ما، کنترل نبض جامعه است و نقشی که سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند در توسعه فرهنگی و اجتماعی داشته باشند، مدیران دولتی نمی‌توانند ایفا کنند.

وی اظهار کرد: این سازمان‌ها باید به معنای واقعی مردم‌نهاد باشند؛ منتظر مدیرکل نباشید تا جلسه تشکیل شود بلکه انجمن‌ها باید برنامه‌ریزی و هماهنگی‌ها را انجام دهند.

حیدری گفت: برنامه‌های مختلفی برای حوزه جوانان در نظر گرفته شده است که در جلسات آینده در اختیار سازمان‌های مردم‌نهاد قرار خواهد گرفت. همچنین پیشنهاد ایجاد مجمع جوانان طرح بسیار خوبی است که باید ارایه و از آن دفاع شود.

وی اظهار کرد: جایگاه بانوان نیز در بخش ورزش باید ارتقا یابد و انجام کارهای فرهنگی و همچنین ایجاد باشگاه‌های خصوصی بانوان باید جدی گرفته شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: ساختمان حوزه جوانان در سال جاری بازسازی خواهد شد و در اختیار سازمان‌های مردم‌نهاد قرار می‌گیرد؛ همچنین در تمام شهرستان‌ها خانه جوان راه‌اندازی خواهد شد. در زمینه تشکیل انجمن مشاورین جوان نیز پس از ارایه لیست از سوی سازمان‌های مردم‌نهاد تصمیم‌گیری خواهد شد.  
 
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار