نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس:

شوراها نمایندگان مستقیم مردم هستند

نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: شوراها نمایندگان مستقیم مردم هستند و باید وجه نظارتی آنان تقویت شود در نقش یک پارلمان محلی حضوری قوی‌تر داشته باشند.

شوراها نمایندگان مستقیم مردم هستند
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سکینه الماسی صبح دوشنبه در جمع اعضای شورا با بیان اینکه شوراهای شهر و روستا نباید صرفا شورای شهرداری و دهیاری باشند و شوراها نمایندگان مستقیم مردم هستند و باید وجه نظارتی آنان تقویت شود در نقش یک پارلمان محلی حضوری قوی‌تر داشته باشند، خاطرنشان کرد: قانون شوراها یکی از قوانین مترقی کشور است و مجلس آماده است تا اگر اصلاحاتی برای افزایش حدود اختیارات شوراها نیاز است اعمال کند گرچه بسیاری از بخش‌های قانون، مغفول مانده است و در شوراها کمتر به آن توجه می‌شود.

الماسی ضمن اینکه حضور افراد با تجربه در کنار جوانان باانگیزه و توانمند در شوراها را فرصتی برای کشور خواند و افزود: شوراهای دوره آینده باید بتوانند از نظرات کارشناسان استفاده بیشتری کنند و همچنین شوراها در تمامی مسائل فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و... دارای وظایف و اختیاراتی هستند که به برخی از آن‌ها کمتر توجه شده است.

وی  ضمن اشاره به اینکه بخش‌های فرهنگی و اجتماعی در شوراها کمتر فعال است، گفت: بی‌توجهی به مسائل فرهنگی و اجتماعی اجر ما در انجام خدمات عمرانی را نیز زایل می‌کند و توسعه متوازن رقم نخواهد خورد.

این نماینده مجلس حمایت از شوراهای اسلامی را وظیفه‌ای همگانی خواند و با گرامی‌داشت روز شوراها از تلاش اعضای فعلی و ادوار گذشته شوراها تقدیر کرد و گفت: حضور در شوراهای اسلامی انگیزه قوی خدمت به مردم می‌خواهد و اگر غیر از این باشد توان ایستادگی در مقابل مشکلات و سختی‌های کار وجود ندارد.
 
انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.