کرمانشاه؛

طرح تحول سلامت انقلابی در حوزه سلامت و درمان ایجاد کرده است

استاندار کرمانشاه گفت: امروز ایران اسلامی از زمره کشورهای توسعه نیافته دنیا در حوزه سلامت خارج شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ اسد الله رازانی امروز(یازدهم اردیبهشت) در مراسم افتتاح فاز اول بیمارستان منطقه ای حضرت ابوالفضل(ع) نیروی انتظامی در کرمانشاه، اظهار کرد: موضوع سلامت یکی از شاخص‌های اصلی توسعه در دنیا به حساب می‌آید که با وجود اینکه دولت‌ها در خیلی از کشورهای پیشرفته دخالت خود را موضوعات مختلف کم کرده‌اند، اما موضوع سلامت در برنامه‌ همه دولت‌ها به طور جدی دیده می‌شود.

رازانی تاکید کرد: موضوع سلامت جزو شاخص‌های اصلی برای سنجش توسعه یافتگی کشورها به شمار می‌رود.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر رخ داده در حوزه سلامت کشورمان در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تصریح کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب از نظر بسیاری از شاخص‌های سلامت از مرگ و میر کودکان و زنان باردار گرفته تا سن امید به زندگی و... وضعیت نامطلوبی داشتیم، اما امروز ایران اسلامی از زمره کشورهای توسعه نیافته دنیا در حوزه سلامت خارج شده است.

مقام ارشد اجرایی استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به طرح تحول سلامت داشت و آن را از افتخارات دولت تدبیر و امید برشمرد و اظهار کرد: طرح تحول سلامت انصافا انقلابی در ارائه خدمات سلامت و درمان به شمار می رود که امروز بیش از 95 درصد مردم از خدمات آن برخوردار هستند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه هزینه‌های درمان همه ساله حدود پنج درصد جامعه را به مرز فلاکت می‌رساند، طرح تحول سلامت توانسته بسیار موفق عمل کند.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه این سومین بیمارستانی است که در طول چند هفته اخیر دراستان کرمانشاه به بهربرداری رسیده است، افزود: اخیرا شاهد افتتاح بیمارستان 120 تخت خوابی شهرستان اسلام آبادغرب و بیمارستان 64 تختخوابی شهرستان صحنه بودیم.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان 64تختخوابی پاوه هم در فاصله ای نه چندان دور افتتاح خواهد شد، افزود: امید است این خدمات دولت تدبیر و امید بتواند برای استان منشاء خیر باشد و در ارتقای سلامت استان اثرگذار باشد.

سردار محسن فتحی‌زاده جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا نیز در ادامه این مراسم از موضوع امنیت و سلامت به عنوان دو موضوع پر اهمیت یاد کرد و افزود: امیدواریم افتتاح این بیمارستان بتواند در ارائه خدمات شایسته و بهتر به کارکنان و خانواده‌های ناجا و عموم مردم اثرگذار باشد.

فتحی زاده با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک شاهد افتتاح فاز دوم این بیمارستان خواهیم بود، افزود: این بیمارستان هم از نظر سازه و ساختمان و هم از نظر تجهیزاتی در مقایسه با بیمارستانهای دیگر از کیفیت بالایی برخوردار است.

فتحی زاده تلاقی افتتاح این بیمارستان با سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) را به فال نیک گرفت و ابراز امیدواری کرد: این بیمارسنتان بتواند با کیفیت هر چه بیشتر به ارائه خدمات پرداخته و در بین دیگر بیمارستان‌های استان سرآمد شود.

 
انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار