ناوشکن ایزومو ژاپن برای همراهی کشتی آمریکایی به آبهای اقیانوس آرام اعزام شد

ناوشکن ژاپنی، که قادر به حمل بالگرد است، صبح امروز بندر یوکوسوکا در نزدیک توکیو را برای همراهی یک کشتی تدارکاتی آمریکایی ترک کرد.

ناوشکن ایزومو ژاپن برای همراهی کشتی آمریکایی به آبهای اقیانوس آرام اعزام شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، همزمان با تلاش‌های ژاپن به منظور افزایش نقش نظامی خود در بحبوحه تشدید تنشها در شبه‌جزیره کره، منابع خبری در ژاپن امروز اعلام کردند یک فروند ناوشکن نیروی دریایی این کشور در چارچوب ماموریتی برای پیوستن به کشتی‌های نظامی آمریکایی عازم سواحل منطقه شد. 

ناوشکن ایزومو -که قادر به حمل بالگرد است- صبح امروز بندر یوکوسوکا در نزدیک توکیو را ترک کرد. این کشتی قرار است یک فروند کشتی تدارکاتی آمشریکایی را در آبهای اقیانوس آرام در جنوب توکیو همراهی کند. این ماموریتی جدید است که بر اساس قانون امنیتی جدید ژاپن و افزایش نقش نظامی این کشور در آبهای فرا منطقه‌ای به مورد اجرا در خواهد آمد.  

گفته می‌شود کشتی آمریکایی قرار است در عملیات سوخت‌رسانی به دیگر کشتی‌های جنگی آمریکایی از جمله ناو هواپیمابر یو اس اس کارل وینسون -که هم اکنون در منطقه به سرمی برد- مشارکت داشته باشد. 

وزارت دفاع ژاپن در این خصوص تنها اعلام کرد کشتی این کشور به منظور شرکت در یک عملیات بین‌المللی دریایی در سنگاپور در روز پانزده مه، بندر خود را ترک کرده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار