کرمانشاه؛

افزایش دستمزد کارگران بیشتر از نرخ تورم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: برای اولین بار بعد از انقلاب، افزایش دستمزد کارگران بیشتر از نرخ تورم شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛داوود یاوری گفت: دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به اشتغال، تولید و نیروی کار دارد و در این مدت برای بهبود وضعیت معیشتی کارگران و امنیت شغلی آنها اقدامات خوبی انجام شده است.

وی ادامه داد: برای اولین بار بعد از انقلاب افزایش دستمزد کارگران از نرخ تورم بیشتر بوده و امسال رشد 14درصدیدستمزدها را داشتیم، در حالیکه نرخ تورم 8.5 درصد بود.


به گفته این مسئول، در دوران گذشته در شرایطی که نرخ تورم 36 درصد بود، دستمزد کارگران 9 درصد افزایش پیدا می‌کرد.

وی برداشتن محدودیت حق اولاد و برقراری امنیت شغلی مادران باردار را نیز از دیگر کارهای صورت گرفته دانست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: علی رغم شانتاژی که صورت می‌گیرد این دولت توجه ویژه ای به اقشار ضعیف دارد و از سال 93 تا 95 چهار دوره سبد کالا بین اقشار ضعیف جامعه توزیع شد و میانگین پرداختی به افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد از 185 هزار تومان به 457 هزار تومان رسید.

یاوری افزایش دریافتی بازنشستگان را نیز از دیگر اقدامات خوب دولت برشمرد و تاکید کرد: حداقل دریافتی بازنشستگان از 490 هزار تومان در سال 92 به یک میلیون و 150 هزار تومان در سال جاری رسید.

وی افزود: همچنین سرانه بیمه روستاییان از شش هزار تومان در سال 92 به 30 هزار تومان در سال 96 رسیده است.

به گفته این مسئول، سرانه نگهداری از معلولین نیز از 108 هزار تومان به 670 هزار تومان رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص اقداماتی که برای امنیت، سلامت و رفاه کارگران دراستان کرمانشاه انجام شده نیز اظهار کرد: سال گذشته 12 هزار و 700 مورد بازدید از محیط های کار برای ارتقا سلامت و صیانت از امنیت شغلی کارگران انجام شد.

یاوری خاطرنشان کرد: 1450 مورد درخواست استفاده از مزایای مشاغل سخت و زیان آور داشتیم که با 860 مورد آن موافقت شده است.

وی افزود: به علاوه در سال گذشته به 3500 نفر از کارگران آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد ارائه شد، 5562 نفر از بیمه تکمیلی استفاده کردند و 1450 نفر نیز از خدمات رفاهی و تفریح بهره‌مند شدند.

یاوری در خصوص عملکرد حوزه تعاون در سال گذشته نیز افزود: سال گذشته 84 شرکت تعاونی با عضویت 2654 نفر و اشتغالزایی 1645 نفر تشکیل شد که در بعد صادرات کالا نیز فعالیت داشتند.

به گفته این مسئول، علی رغم اینکه مشوق‌های صادراتی برای این تعاونی‌ها بسیار کمرنگ بود، شاهد بودیم که سال گذشته 63 میلیون دلار صادرت داشتند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اقدام خوب دیگری که انجام شد آغاز مجدد عملیات اجرایی ورزشگاه کارگران بود که هشت میلیارد تومان با همت دولت به آن اختصاص یافت و 14 میلیارد بدهی آن به شهرداری و سایر دستگاه‌ها تعیین تکلیف شد و در هفته دولت شاهد بهره‌برداری از این پروژه خواهیم بود.

یاوری اشاره‌ای هم به700 میلیارد تومان اعتبارات مصوبه سفر مقام معظم رهبری برای استان کرمانشاه داشت که تا پایان سال 92 کمتر از 30 درصد آن جذب شد و اکنون به طور کامل جذب شده است.

وی اظهار کرد: همچنین در سفر هیات دولت 250 میلیارد تومان برای استان به تصویب رسید که با همت بانک‌ها تا کنون 248 طرح با 272 میلیارد تومان اعتبار به بانک‌ها معرفی شده است.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.