ایجاد موزه و ژئوتوریسم معدنی در سوادکوه

موزه معدن و ژئوتوریسم معدنی در دانشگاه شهید بهشتی واقع در زیراب – سوادکوه راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمدپور عمران رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران از راه اندازی موزه معدن و ژئوتوریسم معدنی در دانشگاه شهید بهشتی واقع در زیراب – سوادکوه خبر داد.

وی گفت: با توجه به اعلام آمادگی دانشگاه شهید بهشتی پردیس 2 زیراب برای همکاری و تجهیزات بازمانده ی دهه بیست و همکاری های دیگر و همچنین خواست عمومی مردم این شهر که امتداد حیات اجتماعی و مدنی خود را وابسته به این صنعت می دانند و پیرو دستور مقام عالی وزارت راه اندازی موزه معدن و ژئوتوریسم معدنی برای شمال کشور امری ضروری است.

محمدپور عمران از وزیر صنعت، معدن وتجارت که دستور موکد برای راه اندازی این موزه در شمال کشور را دادند تقدیر کرد و افزود: طبیعت بکر، زیبا و کم نظیر منطقه برای ایجاد موزه ی معدن و گسترش ژئوتوریسم این شهر را می توان بهترین گزینه بر شمرد و سالانه گردشگران زیادی را در شمال کشور جذب خواهد کرد.

رئیس سازمان صنعت معدن وتجارت مازندران گفت: زیرآب از انگشت شمار شهرهایی است که بیش از کشاورزی به صنعت معدن شهره و شناخته شده است و علت آن وجود قدیمی ترین معادن زغال سنگ در این منطقه است که به خاطر کیفیت خاص آن، حتی در جنگ جهانی دوم برای سوخت لکوموتیو به اروپا صادر می شده است.

در این نشست و بازدید مشترک پرفسور قبادیان از نخبگان مازندران و موسس دانشگاه شهید بهشتی ، دکتر کرمانیان رئیس دانشگاه و دکتر رمدانی عضو هیات رئیسه اتاق اصناف مرکز استان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار