اهواز؛

وجود 50 درصد از دفا تر خدمات مسافرتی و گردشگری دراهواز

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان گفت: تعداد 108 دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری (دارای مجوز بند ب) در سطح استان فعال هستند که 50 درصد آنها در شهرستان اهواز قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛محمدعلی خلیلی ،معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان افزود: همچنین 20 پرونده متقاضی اخذ مجوز دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در دست بررسی و اقدام هستند.

خلیلی با اشاره به صدور دو مجوز دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری (دارای مجوز بند ب) از ابتدای سال 96 تا کنون بیان کرد: تشکیل کمیسیون فنی نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در سال 95 منجر به صدور مجوز سه دفتر، تعلیق مجوز 8 دفتر و ابطال مجوز 5 دفتر شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان با بیان اینکه نظارت‌ها سالانه به صورت مستمر در حال انجام است، بیان داشت: بیشترین تخلفاتی که در این دفاتر صورت می‌گیرد شامل عدم انعقاد قرارداد گشت‌های داخلی و خارجی با مسافران و عدم ارائه مشاوره مناسب توسط دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری است. مردم برای کسب اطمینان از وضعیت فعالیت این دفاتر می‌توانند به سایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که تعدادی از شهرستان‌ها از داشتن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز بند ب بی‌بهره‌اند، پیش‌بینی می‌شود امسال رشد قابل توجهی در صدور مجوز این دفاتر و راه اندازی آن‌ها داشته باشیم.

خلیلی توسعه گردشگری شهری، ارزآوری، ایجاد و رونق اشتغال مستقیم و غیر مستقیم و افزایش خدمات رفاهی به شهروندان را از جمله مزایای تاسیس دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری برشمرد و افزود: برنامه داریم در سال جاری با اجرای برنامه‌های تشویقی و حمایتی، توزیع و پوشش مناسبی از این دفاتر را در سطح استان شاهد باشیم.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان با تاکید بر افزایش آموزش در حوزه‌های گردشگری در سال جاری گفت: کمبود مدیر فنی دفاتر دارای مجوز بند ب با سابقه فعالیت مرتبط، فعال نبودن گشت‌های خوزستان گردی و فعال نبودن در حوزه گشت‌های ورودی از جمله نقاط ضعف دفاتر مسافرتی هستند که باید با بالابردن سطح آموزش و آگاهی، از این طریق به توسعه‌ی گردشگری و رونق اقتصاد گردشگری دست یابیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار