هاشمی طبا در جمع خبرنگاران؛

برنامه ششم توسعه از یکسری آمال و آرزوها شکل گرفته است

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برنامه ششم توسعه از یکسری آمال و آرزوها شکل گرفته و به نظر من این برنامه باید به حفظ ایران اختصاص یابد.

برنامه ششم توسعه از یکسری آمال و آرزوها شکل گرفته است
به گزارش خبرنگار انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، سيدمصطفی هاشمی طبا نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پیش از ضبط برنامه تبلیغاتی خود در رادیو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز جهت ضبط برنامه در رادیو معارف به این جا آمدم و پاسخگوی سوالات خواهم بود.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در برنامه امروز قرار است در مورد مسائل فرهنگی و ارتباط فرهنگی با سایر کشورها بحث شود.

وی در پاسخ به این سوال که اولویت شما در حوزه فرهنگ چه خواهد بود، گفت: باید بپرسید اولویت کار فرهنگ برای ما چیست چون همه نیازمند این حوزه هستیم. ما باید در خدمت فرهنگیان باشیم.

هاشمی طبا در خصوص این مطلب که پیش تر اعلام کرده بود برنامه ششم مناسب شرایط کشور نیست توضیح داد: برنامه ششم توسعه از یکسری آمال و آرزوها شکل گرفته و به نظر من این برنامه باید به حفظ ایران اختصاص یابد یعنی برنامه هایی که در خصوص کشور بر زمین مانده را احیا کند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه اولین اقدام شما پس از پیروزی در انتخابات در جهت تحقق شعار سال گفت: این سوال شما به این برنامه مربوط نمی شود. من همان گونه که گفتم برنامه ام حفظ ایران است و این موضوع اقتصادی است و این برنامه هم فرهنگی.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در مورد راهکاری مقابله با فرار مغز ها و بازگشت نخبگان گفت: باید فضا و امکانات را به نحوی فراهم کنیم که بهتر از کشورهای خارجی باشد، البته فقط مسائل مالی در این زمینه دخیل نیست و برخی از نخبگان ما چون امکان رشد علمی در کشور ندارند به خارج می روند اما این به تشخیص افراد است و باید خود در این زمینه تصمیم گیری کنند.

هاشمی طبا در بخش پایانی سخنانش در خصوص برنامه هایش در آینده در حوزه فرهنگی خاطر نشان کرد: درباره این گونه مسائل نمی شود شخصا تصمیم گرفت. اولا ما شورای انقلاب فرهنگی داریم که در خصوص این موضوع مانند مدارس و دانشگاه ها تصمیم گیری می کند و حوزه ها نیز که در اختیار دولت نیست که تصمیم گیری کنیم اما می شود با آنها مشورت کرد. مجموعه مسائل فرهنگی وسیع است و در جای خود تصمیم گیری خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.