عجیب ترین خطوط راه آهن جهان +تصاویر

جالب است بدانید که خطوط راه آهن های بسیاری در سراسر جهان وجود دارند که از عجیب ترین مکان های ممکن عبور می کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، آیا تا به حال تصور کرده اید اگر خطوط راه آهن داخل مجتمعات مسکونی باشد یا از روی باند پرواز درون یک فرودگاه عبور کند چه اتفاقی خواهد افتاد؟! جالب است بدانید که خطوط راه آهن های بسیاری در سراسر جهان وجود دارند که از عجیب ترین مکان های ممکن عبور می کنند.
 
در این گزارش با ما همراه باشید تا با عجیب ترین اماکنی که خطوط راه آهن از آنجا عبور کرده اند آشنا شوید.
 
قطاری که از درون یک خیابان تنگ و کوچک می گذرد، ویتنام
 
 
عجیب ترین خطوط راه آهن جهان +تصاویر 
 
اغلب خطوط راه آهن و ریل عبور قطارها را در اماکن باز و با مرزبندی مشخص و دقیقی می سازند، و طوری برنامه ریزی می کنند تا در صورت نزدیک شدن قطار هشدارهایی متوجه عابران و شهروندان شود تا خطری جان آنها را تهدید نکند؛ اما در هانوی پایتخت ویتنام قطار به طور مستقیم از جلوی خانه مردم عبور می کند. در این خیابان پر جمعیت مردم زیادی زندگی می کنند و محل کسب و کار آنها دقیقا به ریل راه آهن چسبیده است. وقتی قطار می آید بساطشان را جمع می کنند و وقتی که قطار عبور کرد دوباره روی ریل آن را پهن می کنند. در واقع آنها هر روز کار بسیار هیجان انگیز و خطرناکی را انجام می دهند.  
 
 
قطاری که از درون یک ساختمان مسکونی عبور می کند؛ چین
 
عجیب ترین خطوط راه آهن جهان +تصاویر 
 
 
 به دلیل شرایط توپوگرافی منحصر به فرد و تراکم جمعیتی بالا در شهر چونگ کینگ چین، مهندسین معماری و برنامه ریزان شهری برای توسعه خطوط قطارهای خود در جستجوی یک روش خلاقانه بودند، راه حل آنها عبور قطار به طور مستقیم از یک ساختمان مسکونی ۱۹ طبقه بود. در سال ۲۰۰۴ میلادی با تصویب پروژه قطارهای شماره ۲ آنها دو گزینه پیش روی داشتند، تخریب کامل ساختمان و یا تخریب فقط دو طبقه از وسط آن و ساخت یک تونل برای عبور قطارها، کارشناسان گزینه دوم و عبور قطار از وسط ساختمان را انتخاب کردند.
 
 
عبور قطار از طولانی ترین تونل راه آهن جهان؛ سوئیس  
 
عجیب ترین خطوط راه آهن جهان +تصاویر 
 
 
سال گذشته در سوئیس طولانی ترین و عمیق ترین تونل راه آهن جهان افتتاح شد؛ ساخت این تونل ۲ دهه طول کشید. طول این تونل موسوم به «گوتارد» ۵۷ کیلومتر است و امکان عبور و مرور قطارها را در زیر کوه های آلپ بین شمال و جنوب اروپا فراهم می آورد. پیش از نهایی شدن این پروژه تونل سیکان در ژاپن با طول ۵۳.۹ کیلومتر عنوان طولانی ترین تونل راه آهن جهان را داشت و تونل «کانال» متصل کننده انگلیس و فرانسه به طول ۵۰.۵ کیلومتر در رتبه سوم طولانی ترین تونل های جهان قرار گرفت.
 
 
 قطاری که از وسط باند فرودگاه عبور می کند؛ نیوزیلند
 
عجیب ترین خطوط راه آهن جهان +تصاویر 
 
 
فرودگاه گیسبورن در ساحل شمالی نیوزیلند قرار گرفته است. این فرودگاه ۳ باند فرود دارد، اما نکته ی جالب و قابل توجه درباره ی این فرودگاه این است که ریل قطاری از میان باند فرودگاه گیسبورن عبور می کند. وقتی که هواپیما به باند فرودگاه نزدیک می شود، برج مراقبت باید مطمئن شود که قطاری در حال نزدیک شدن به باند فرودگاه نیست. زمان پرواز هواپیماها در این باند از ساعت شش و نیم صبح تا هشت و نیم شب به وقت محلی است. فرودگاه Tasmania’s Wynyard در استرالیا نیز به همین شکل بود و خط راه آهنی از میان آن عبور می کرد، اما در سال ۲۰۰۵ میلادی این فرودگاه بسته شد.
 
 
 پل راه آهن حلزونی شکل؛ بروسیو، سوئیس
 
عجیب ترین خطوط راه آهن جهان +تصاویر 
 
 
 پل بروسیو Brusio یک ریل راه آهن حلزونی و مارپیچ در شهر بروسیو سوئیس است. این مسیر ۱۱۰ متر طول دارد و انحنای افقی آن حدود ۷۰ متر برآورد می شود و شیب طولی آن 7 درصد است. قطار در این ریل می تواند در مسیری کوتاه ارتفاع خود را تغییر دهد.
 
 
 قطاری که از شکاف دره می گذرد؛ کالیفرنیا
 
 
عجیب ترین خطوط راه آهن جهان +تصاویر 
 
 
زمانی که نخستین خط راه آهن شهر آبرن کالیفرنیا را در دهه شصت قرن نوزدهم بنا کردند، مسئولان این منطقه شکاف های عمیقی را در غرب این شهر ایجاد کرده و پلی چوبی را بر بالای این شکاف ها ساختند. ایجاد شکاف در سال ۱۸۶۴ میلادی تکمیل شد. همه این عوامل باعث شده تا خط راه آهن  «بلومر» را در آن زمان هشتمین عجایب جهان نام ببرند.
 
 
گذرگاهی برای عبور قطارها، آلمان
 
عجیب ترین خطوط راه آهن جهان +تصاویر 
 
 
گذرگاه هیندِن بِرگرام پلی یازده کیلومتر طول دارد و جزیره زیلت را به هولشتاین آلمان وصل می کند، این گذرگاه در سال ۱۹۲۷ میلادی و فقط برای عبور قطارها ساخته شد. پیش از بنای لین پل رفت و آمد ها به جزر و مد وابسته بود و در فصل زمستان یخ ها در دریای وادان مانع از عبور و مرور می گردید و در شرایط جوی نامساعد جا به جایی بین دو نقطه ی مذکور ۶ ساعت به طول می انجامید. در حال حاضر روزانه ۱۰۰ قطار از این مسیر عبور می کنند.  
 
  
قطار چین برای رسیدن به ایالات متحده آمریکا
 
عجیب ترین خطوط راه آهن جهان +تصاویر 
 
 
 کشور چین برای ساخت یک ریل راه آهن به طول ۱۳ هزار کیلومتر برنامه ریزی می کند تا از طریق روسیه و از رهگذر یک تونل ۲۰۰ ‌کیلومتری زیر اقیانوس آرام بتواند به آمریکا برسد، این خط از سیبری، تنگه ی بیرینگ، آلاسکا و کانادا عبور خواهد کرد و به ایالات متحده ی آمریکا خواهد رسید. پیش بینی می شود که این قطار فوق سریع با سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند، همین امر سبب خواهد شد تا مسافران  چشم بادامی در کمتر از دو روز از چین به ایالات متحده ی آمریکا برسند.
 
 
منبع: تابناک
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
هههههه هه ه ه هه ههههههه ه ه ه ه ه ه ه ههه ه ه
آخرین اخبار