گیلان؛

بزرگداشت آیت الله العظمی بهجت

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به مناسبت سالگرد ارتحال آیت الله العظمی محمدتقی بهجت فومنی بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ در بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به مناسبت هشتمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بهجت فومنی آمده است:
 
در 27 اردیبهشت سال 1388 حضرت آیت الله العظمی محمدتقی بهجت فومنی (قدس الله نفسه الزکیه) مرجع عالیقدر جهان تشیع استاد بزرگ عرفان، معلم برجسته اخلاق و سرچشمه بی پایان فیوضات معنوی دارفانی را وداع گفت و عاشقانه و سبک بال به دیدار یگانه معبود عالم هستی شتافت.
 
رحلت ایشان ثلمه ای جبران ناپذیر بر پیکر استوار جهان اسلام مرجعیت فقاهت و عرفان ناب شیعی وارد ساخت و ضایعه ای  جانکاه و مصیبتی عظیم برای عاشقان به ساحت علم و دانش و فقاهت به ویژه یاران و شاگردان و ارادتمندان ایشان بود.
 
آیت الله العظمی بهجت فومنی(ره) در ردیف ابرار و از زمره اولیاء الله بود که عمر پربرکت و شریف خویش را صرف اکتساب علم و تقوا و خدمت به اسلام و انقلاب کرد و با ترویج علوم دینی و تعلیم و تربیت شاگردان بی شمار منشاء خدمات ارزنده ای به اسلام و مکتب تشیع شد و از خود باقیات صالحات بسیاری برجای گذاشت.
 
در آستانه دو انتخابات حساس و مهم پیش رو رجوع به دو بیانیه انتخاباتی آیت الله العظمی بهجت فومنی (ره) که در دو مقطع زمانی متفاوت منتشر شده و مردم را به شرکت در انتخابات تعیین سرنوشت خود و انتخاب اصلح تشویق و ترغیب و هدایت کرده است می تواند چراغ راه و روشنابخش فردای میهن اسلامی باشد.
 
ایشان علاوه بر اهتمام به مسائل اجتماعی و سیاسی داخلی موضوعات جهان اسلام را نیز با جدیت دنبال می کرد و بارها نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی اعلام موضع کرده و حمایت خودرا از مردم مظلوم لبنان و فلسطین اعلام کرده است.
 
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان ضمن بزرگداشت یاد و خاطره آیت الله العظمی محمدتقی بهجت فومنی (ره) از مردم شریف و متدین استان دعوت می کند تا با شرکت در مراسم هشتمین سالگرد ارتحال این فقیه عالیقدر و عالم ربانی که با سخنرانی آیت الله حسینی خراسانی  عضو جامعه مدرسین و مجلس خبرگان رهبری رأس ساعت 17 روز پنجشنبه 14 اردیبهشت ماه در مسجد حضرت ولی عصر (عج) بالامحله شهر فومن برگزار می شود، یاد و خاطره آن عالم جلیل القدر را زنده نگه دارند.

 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.