قالیباف در برنامه تلویزیونی:

حتما برخی ها که دارایی شان را نگفتند خجالت کشیده اند

کاندیدای دوازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری گفت: وظیفه همه است که دارایی خودشان را اعلام کنند و حتما برخی ها که دارایی شان را نگفتند خجالت کشیده اند چرا که در مقابل مردم دارایی های چندین برابر داشته اند کابینه و استانداران دولت مردم باید دارایی خود را اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار انتخابات گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد باقر قالیباف یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در برنامه انتخاباتی خود از شبکه خبر در خصوص این که چه قدر از روحیه انقلابی و پاسداشت ارزش ها برخوردار است گفت: اول باید مشخص کرد انقلاب چیست و انقلابی کیست و بعد مصادیق آن را دنبال کنیم. 

وی افزود: در شرایط امروز با توجه به نگاه های مقام معظم رهبری و خواست های مردم براین باورم انقلاب یعنی مجموعه کارهایی که در چارچوب اسلام سیاسی امام برای خدمت به مردم اتفاق بیفتد .

قالیباف افزود: هدف ما در دوازدهم فروردین 58 نیز این بود که بتوانیم نظام مقدس جمهوری اسلامی که همان انقلاب سیاسی امام مبتنی بر اسلام بتواند به جامعه ما خدمت کند و جامعه را هم به سمت رفاه مادی و هم سعادت اخروی پیش ببرد.

 یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: هر کسی که بتواند این کار را انجام دهد یعنی بتواند کارآمدی دین در اداره جامعه را برای مردم عزیزمان با اولویت مستضعفین و محرومین پیش ببرد، انقلابی است.

وی خاطر نشان کرد: کسی نمی تواند بگوید انقلابی هستم ولی از مردم جدا باشد و به توده های مردم توجه نکند بنده بر این اعتقادم که یک بخش افرادی در جامعه ما هستند که خود را تافته جدا بافته می دانند به این معنی که قانون شکنی می کنند، قانون را دور می زنند، ممکن است اعمال نفوذ کنند و از رانت ها و ارتباطات برخوردار باشند این ها جز توده مردم محسوب نمی شوند توده خوارانی هستند که بخش قابل توجهی از مشکلات و چالش ها را برای مردم درست می کنند.

قالیباف با تاکید براینکه انقلابی کسی است که در مسیر رفع دغدغه مردم که اهم آن اشتغال، معیشت و رفع فقر است گام بردارد گفت: باید بپذیریم که امروز قریب به ده میلیون نفر از مردم ما در فقر شدید هستند و 25 میلیون نفر از جمعیت ما را نیز کم درآمدها تشکیل می دهند بنابراین قطعا انقلابی کسی است که به این اقشار توجه کند. 

 یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در کشوری زندگی می کنیم که یک درصد جمعیت دنیا را داریم ولی از 5 درصد منابع برخورداریم تاکید کرد: انقلابی نمی تواند بگوید این منابع را نداریم، انقلابی نمی تواند بگوید نمی شود چون ما امروز جوانان قابل و خلاقی را داریم که با تکنولوژی ها و مدیریت نسل چهارم آشنا هستند لذا اگر این موارد را مورد توجه قرار دهیم و اساس کارمان باشد طبیعتا می توانیم بگوییم ما یک انقلابی هستیم و در مسیر انقلاب حرکت کردیم چرا که هدف اصلی ما خدمت به مردم در سایه نظام اسلامی است.

وی افزود: البته در کنار این موضوعات بنده معتقدم که یک انقلابی حتما باید از روحیه مبارزه با رانت خواران، مفسدین و 4 درصدی که حق 96 درصد بقیه را خوردند برخوردار باشند.

قالیباف در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: یکی از جاهایی که به مردم و تولید کننده فشار می آورد و برای خیلی از تولید کنندگان ما مزاحمت ایجاد می کند قاچاقچیان کالا هستند.

 نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: حدود 25 میلیارد دلار قاچاق کالا در کشور انجام می گیرد و قطعا این قاچاقچیان افراد ضد انقلاب هستند چون خلاف منافع ملت و مردم کشورشان عمل می کنند.

وی افزود: هم چنین دلالان و واسطه گرانی هستند که زالو صفتی می کنند و سود انبوه دسترنج صنعتکار، کار آفرین و کشاورز ما را می برند و گرانی را روی دست مردم می گذارند و حداقل سود هم به تولید کننده نمی رسانند که ان شالله اگر توفیق خدمت پیدا شد دولت مردم این موضوعات را در راس کار خود قرار می دهد و سعی خواهیم کرد انقلابی گری را با عمل و رفتارمان ترویج کنیم تا روحیه انقلابی گری نیز در جامعه ترویج پیدا کند.

قالیباف در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه کارایی یک رئیس جمهور به میزان توان مدیریتی او برمی گردد یا به میزان ظرفیت هایی که در قانون به او داده شده گفت: همه موارد مهم هستند هم بحث قانون و اختیارات مهم است هم نظرات رهبری و هم بحث کارایی و مدیریت.

 یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افزود: معتقدم برای قوه مجریه که قصد دارد مسئولیت اداره کشور را با یک جمعیت 80 میلیونی برای یک دوره 4 ساله برعهده بگیرد داشتن یک کارنامه مشخص اجرایی می تواند بسیار مهم باشد چرا که نداشتن یک توان اجرایی می تواند موارد دیگر را تحت تاثیر قرار دهد.

وی تاکید کرد: هم چنین وظیفه رئیس جمهور است که براساس قانون اساسی و قوانین مصوب مجلس حرکت کند.

قالیباف یاداور شد: یکی از مشکلاتی که امروز مردم ما با دولت فعلی دچار چالش هستند ضعف کارآمدی دولت در مهمترین چالشی است که امروز مردم با آن مواجه هستند و آن مشکل اشتغال است و امروز کمتر کسی را می بینید که رنج از بیکاری ندیده باشد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: حتی آنهایی که مشغول به کار هستند امنیت شغلی ندارند و احساس می کنند که ممکن است این ماه یا ماه آینده مجموعه تولیدی آنها نتواند کار خود را ادامه دهد و این یک ضعف کارآمدی است که امروز در کشور وجود دارد.

وی افزود: این ضعف مدیریتی در شرایطی است که سالانه یک میلیون و 300 هزار نفر به جمع کسانی که صد ورود به بازار کار را دارند اضافه می شوند بنابراین وقتی این مشکل قابل حل نیست نه می توانیم بگوییم این دولت دولت انقلابی است و نه می توانیم بگویم این دولت کارامد است و به وظیفه قانونی اش عمل کرده لذا ما در دولت مردم آن چیزی که به آن توجه کردیم و در اولویت قرار خواهیم داد این است که بتوانیم یک تحولی در عرصه اقتصادی به وجود آوریم.

قالیباف خاطر نشان کرد: اگر امروز نتوانیم بحران اقتصادی را مهار و بر آن تسلط پیدا کنیم قطعا با چالش های جدی در حوزه مسائل اجتماعی اعم از اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، افسردگی، تنش های اجتماعی روبه رو خواهیم شد.

 یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: براین اساس اولویت اول ما تحول در عرصه اقتصادی است و در گام اول این تحول سعی خواهیم کرد اقدامات اورژانسی را برای 25 میلیون نفری که از درآمد کمی برخوردار هستند انجام دهیم ضمن اینکه بنا داریم در یک دوره چهار ساله 5 میلیون شغل پایدار با کمک مردم، کارآفرینان، صنعتگران، کشاورزان و همه کسانی که مولد هستند را ایجاد کنیم.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به بحث قانون هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و گفت: در سال 89 زمانی که یارانه های نقدی پرداخت شد که البته بنا بود هدفمند داده شود ولی خیلی هدفمند پرداخت نشد هر خانوار 45 هزار تومان دریافتی داشتند و خیلی از خانواده ها با این یارانه زندگی شان را می گذراندند ولی در این 5، 6 سال تورم و گرانی حداقل به سه برابر رسیده است و براساس شاخص های بانک مرکزی قدرت خرید آن 45 هزار تومان امروز به اندازه 15 هزار تومان است لذا این سوال مطرح می شود که واقعا نباید یارانه را افزایش دهیم؟ چرا که اگر امروز فرد 150 هزار تومان دریافت کند معادل با 45 هزار و 500 تومان سال 89 است.

قالیباف اضافه کرد: هم چنین در برنامه های خود طرح کارانه را در نظر داریم به این معنا که کسی که امروز سر و کار است و به هر دلیلی از محیط کار خود خارج می شود یا فردی که منتظر پیدا کردن کار است باید مورد حمایت قرار گیرد و این طرح تنها در کشور ما انجام نمی شود و در اکثر کشورها و حتی کشورهای پیشرفته نیز وقتی مردم با چالشی روبه رو می شوند بلافاصله دولت سیاست های اجرایی خود را برای حل مشکلات مردم قرار می دهد و ما نیز مکلف هستیم با همین نگاه و توجه به توده ها این کار را انجام دهیم. 

 نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه آیا قول می دهید در هر شرایطی به حاشیه ها دامن نزنید گفت: در این شرایط به حاشیه رفتن کار درستی نیست، کسانی به حاشیه می روند که در مدیریت خود ضعف دارند یا مردم دغدغه آنها نیستند.

وی افزود: اگر در متن کار باشیم و دغدغه مان مردم باشد و ضعفی در کارمان نداشته باشیم دلیلی ندارد به حاشیه برویم و تمام وقتمان را برای خدمت به مردم قرار خواهیم داد.

**دولت مردم برنامه مشخص و منطبق با سند چشم انداز دارد

وی در ادامه برنامه با اشاره به اینکه دولت مردم برنامه مشخص و روشنی دارد افزود: این برنامه منطبق با سند چشم انداز و برنامه ششم توسعه است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه دولت مردم طبیعتا برنامه مشخص منطبق با سند چشم انداز دارد بیان کرد: متاسفانه دولت فعلی نتوانست برنامه خوبی را به مجلس تحویل بدهد.

قالیباف با اشاره به اینکه دولت فعلی در دادن برنامه به مجلس نتوانست برنامه مدونی ارائه دهد گفت: زمانی که مجلس این برنامه را تصویب کرد دولت آن را ابلاغ نکرد و رئیس مجلس برنامه را ابلاغ کرد.


** برنامه مشخصی در زمینه چالش های امروز داریم


وی با اشاره به اینکه برنامه ها باید درچارچوب سند چشم انداز و برنامه ششم توسعه باشد افزود: برنامه مشخصی در زمینه چالش های امروز داریم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه بدون برنامه نمی توان حرکت کرد اظهار داشت: نقطه قوت این است که درکشورظرفیت بالای مردمی را شاهد هستیم لذا در دولت مردم مهمترین کارمان این است که مردم را در مشارکت و تصمیم گیری در حوزه های مختلف خواهیم آورد.


**دولت آینده نباید یک روز در بخش اشتغال تاخیر کند

قالیباف با اشاره به اینکه در حوزه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برنامه هایی دارم افزود: کاری که مردم می توانند انجام دهند دولت نباید در آن دخالت کند لذا دولت آینده نباید یک روز در بخش اشتغال تاخیر کند.

وی با بیان اینکه امروز بیش از 80 درصد شغل را مردم ایجاد می کنند ادامه داد: ولی متاسفانه مردم را از گردونه اقتصاد خارج کرده ایم به طوری که بزرگترین قوت ما را دولت به ضعف تبدیل کرده است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه نیروهای جوان و متخصصی در کشور وجود دارد که باید از آنها بهره گرفت گفت: دولت فعلی با مدیریت 70 سال قبل نمی خواهد مسائل امروز را مدیریت کند.

قالیباف با اشاره به اینکه امام معتقد بود کارهایی که مردم می توانند انجام دهند را دولت نباید در آن دخالت کند ادامه داد: باید از علم روز و رویکرد دانش بنیان در کشور استفاده کرد این در حالی است که دولت به سبک سنتی کار خود را انجام می دهد.


وی با بیان اینکه آن 4 درصد و آن کسانی که قاچاق انجام می دهند مانع رشد و تولید در کشور میشوند افزود: آنها قدرت نفوذ زیادی دارند و واردات غیر ضروری انجام می دهند لذا باید با شدت با آنها مبارزه کرد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه 5 برابر ظرفیت کشور منابع داریم گفت: زمانی که چنین منابعی را چندین برابر ظرفیت و توان اجرا داریم و چنین جوانانی داریم چرا نگاهمان به خارج است؟البته این به آن معنا نیست که دور مرزها دیوار بکشیم لذا باید با همه کشورها ارتباط خوبی مخصوصا در حوزه اقتصاد داشتته باشیم.


** نباید سفارتخانه های ما محل فروش کالاهای خارجی شوند

قالیباف با بیان اینکه اولویت با کشورهای منطقه و همسایه  است،افزود: در حوزه سیاست خارجی بخشی مربوط به تجارت می شود  و لذا نباید سفارتخان های ما را محل فروش کالاهای خارجی به داخل کشور کنیم زیرا همه تولید کنندگان باید به محل سفارتخانه های ما در خارج از کشور بروند.


**اولویت اول ما در سیاست خارجی منطقه است


وی با اشاره به اینکه اولویت اول ما در سیاست خارجی منطقه است گفت: بایداقتصادمان را تقویت کنیم و با قدرت اقتصادی وارد منطقه شویم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: امروز بیش از هر چیز نیازمند این مسئله هستیم که اقتصاد درونی را تقویت کنیم لذا باید سهم خود را در بازار جهانی و منطقه بگیریم.

قالیباف با اشاره به اینکه اگر کشوری نتواند یک کشور مولد یا صادر کننده باشد و نتواند قدرت اقتصادی خود را بالا ببرد نمی تواند در اهداف خود موفق باشد افزود: باید قدرت اول منطقه شویم.

**دولت فعلی نتوانست طرف مقابل را مجاب به رعایت تعهداتش در برجام کند و در این قسمت ضعیف عمل کرده است

وی با اشاره به اینکه برجام موجود تعهد نامه ما است و همه آن را قبول داریم بیان کرد: طرف مقابل هم باید با آن متعهد باشد بنابراین دولت فعلی نتوانست طرف مقابل را مجاب به رعایت تعهداتش در برجام کند و در این قسمت ضعیف عمل کرده است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه تعهدات اجرایی نشده را باید محقق کرد افزود: لذا در حوزه سیاسی در برجام به تواقف رسیدیم اما یکی از ضعف ها در حوزه مسائل  اقتصادی مالی است که به درستی عمل نشده است.

قالیباف با اشاره به اینکه دولت برای برگشت سرمایه به کشور حرفی برای گفتن ندارند و در حوزه صادرات ضعیف عمل کرده است گفت: باید جوانان با نشاط متخصص وآماده به کار دست به دست هم دهند و در کنار عناصر باتجربه و تجار بزرگ کشور تحول بزرگی را ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه هرگز شرمسار مردم نشدم گفت: در کنار هم تحول بزرگ اقتصادی را ایجاد خواهیم کرد.

ادامه دارد...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نصرالله خدادوست
۰۰:۴۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
خدا پشت پناهت آقای قالیبافت
Iran (Islamic Republic of)
نصرالله خدادوست
۰۰:۴۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
خدا پشت پناهت آقای قالیبافت
آخرین اخبار