سود سهام عدالت متوفیان چه می‌شود؟

در میان مشمولین سهام عدالت تعدادی از افراد در طی این یازده سال فوت شده‌اند که خانواده این افراد می‌توانند سود سهام مربوط به این اشخاص را نیز همانند افراد زنده دریافت کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که بعد از گذشت حدود 3 ماه از بازگشایی سامانه سهام عدالت می‌گذرد که از میان 49 میلیون و 226 هزار و 193 نفر مشمول دریافت سهام، حدود دو میلیون نفر فوت شده‌اند که با این وجود وضعیت ثبت نام این افراد همانند افراد زنده خواهد بود.
 
علاوه بر این هنوز شرایط ثبت نام و ثبت شماره شابی افراد هنوز از سوی سازمان خصوصی‌سازی مشخص نشده است و اواسط تابستان این موضوع و خانواده سهامداران متوفی ساماندهی خواهند شد.
 
شایان ذکر است سود سهام عدالت افراد متوفی نیز همانند مشمولین زنده خواهد بود و خانواده متوفی باید برای این افراد در زمانی که در آینده نه چندان دور اعلام خواهد شد.
 
علاوه بر این افرادی که دارای کد سهام هستند ولی امکان ورود به سامانه سهام عدالت ندارند باید تا زمان ثبت نام مجدد صبر کنند و این افراد در الویت هستند.
 
گفتنی است سود سال یازدهم سهام عدالت مربوط در نیمه دوم سال جاری به حساب مشمولینی که شماره شبای خود را تا شهریور ماه به سامانه وارد کنند واریز می‌شود که مبلغ حدودی آن  ۹۰ هزار تومان است که تمامی مشمولین باید از کودک گرفته تا پیر باید به صورت جداگانه شماره شبا ارائه کنند زیرا سود سهام عدالت به حساب سرپرستان خانوار واریز نمی‌شود.
 
منبع:میزان
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شیما
۱۷:۳۲ ۲۳ تير ۱۳۹۷
لطفا راهنمایی کنید ما سه خواهرو سه برادر هستیم پدر مادرمون فوت شدن جزمن همه خواهر برادام ازدواج کردن حالا موندیم این سهام عدالت رو چطور باید دریفت کنیم
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۴:۲۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
من خواهرم عقب مانده ذهنی و مریض بود نتونستیم ببریمش بانک براش حساب باز کنیم! زمستان96 فوت کرد حالا تکلیف چیه؟ این برگه انتقال وراثت چیه چرا اینقدر گندش می کنید خوب بدید به پدرم چرا اینقدر اذیت می کنین
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۲۲:۲۰ ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
لطفادرمورد افراد فوت شده توضیح دهید که چه باید کرد
Iran (Islamic Republic of)
یوسفی
۰۷:۳۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
لطفاباصراحت اعلام فرمائید امسال به چه اشچاصی سودسهام پرداخت خواهدشد.وقتی که همه سهامداران رادربرنمیگیردچه لزومی داردکه همه شماره جساب اعلام نمایند؟
آخرین اخبار