اهواز؛

کم کاری برخی مسئولان و بیماری شهروندان

بر اثر وقوع گرد وغبار بیماری های مختلف، سالانه گریبانگیر 5 هزار نفر خوزستانی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛کیامرث حاجی زاده ،سرپرست اداره کل مدیریت بحران خوستان پیش از ظهر امروز در سمینار آموزشی مقابله با ریزگرد و سیلاب با حضور رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور، گفت: در سال های اخیر در مناطق وسیع کشور به ویژه خوزستان وقوع گرد و غبار باعث کاهش نزولات جوی و افزایش میزان آلودگی به چندین برابر حد استاندارد شده است.

وی بیان کرد: با وقوع پدیده گرد و غبار در زمینه محیط زیست از بین رفتن گونه های گیاهی و جانوری را شاهد بودیم. همچنین 5 هزار بیمار سالانه، آلوده شدن تجهیزات، افزایش خطر برای بیماران، کودکان، سالمندان و افزایش مراجعه بیماران نیز از دیگر خسارت های وارد شده است.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران خوستان تصریح کرد: بیش از 3 هزار میلیارد تومان در کشور آسیب به کشاورزی وارد شده که این رقم در خوزستان ۹۰۰ میلیارد تومان است. تعطیلی واحدهای صنعتی، بازار، افزایش روند مهاجرت نیروهای متخصص نیز از دیگر خسارت های وارد شده بر اثر گرد و غبار است. خسارت به تأسیسات زیربنایی از جمله مبلمان شهری و برق را نیز شاهد بودیم.

حاجی زاده گفت: در زمینه حل معضل و مسائل گرد و غبار، پوشش کامل عملیات بیابان زدایی تا پایان برنامه ششم توسعه، اختصاص تسهیلات ارزان قیمت برای دوجداره کردن شیشه، استفاده از انرژی های نو در مناطق مستعد بیابان زایی و بهبود وضعیت معیشتی مردم این مناطق را پیشنهاد می کنیم.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.