توقیف محموله سه میلیارد ریالی لوازم یدکی قاچاق در دشتستان

رئیس پلیس شهرستان دشتستان از توقیف دو دستگاه تریلر و کشف سه میلیارد ریال انواع لوازم یدکی خودروهای سواری و موتورسیکلت قاچاق خبر داد.

توقیف محموله سه میلیارد ریالی لوازم یدکی قاچاق در دشتستانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،سرهنگ سید جواد رضوی صبح امروز در جمع خبرنگاران در دشتستان با تاکید بر مقابله همه جانبه با کالای قاچاق و قاچاقچیان اظهار داشت: قاچاق کالا صدمات جبران ناپذیری به زیرساخت‌های اقتصادی، کارخانجات، واحدهای تولیدی و اشتغال وارد می‌کند که ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی از دیگر آثار شوم قاچاق است.

فرمانده انتظامی دشتستان با تاکید بر تشدید مبارزه با کالای قاچاق  افزود: با توجه به نام‌گذاری  از سوی مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد مقاومتی ،تولید و اشتغال» و در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه و برخورد قاطع با پدیده شوم قاچاق، این فرماندهی مبارزه با قاچاق را به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه گلوگاه خروجی دشتستان به تجهیزات مدرن برای مقابله با قاچاق مجهز شده است افزود: کالاهای خارجی که از استان بوشهر از گلوگاه دشتستان خارج می‌شود در صورت نداشتن پروانه گمرکی و ثبت  نشدن در سامانه جامع امور گمرکی، قاچاق محسوب و محموله توقیف می‌شود.

رئیس پلیس دشتستان از توقیف محموله سه میلیارد ریالی قاچاق در دشتستان خبرداد و تصریح کرد: ماموران انتظامی حین کنترل وسائل نقلیه عبوری در ایستگاه بازرسی شهید "صلاحی" دو دستگاه تریلر که مشکوک به حمل کالای قاچاق بودند را متوقف کردند.

سرهنگ رضوی از کشف وسائل یدکی خودرو فاقد مدارک گمرکی خبرداد و گفت:  ماموران انتظامی در بازرسی از وسایل نقلیه توقیفی حدود 2 هزار کارتن انواع لوازم یدکی، خودروهای سواری و موتورسیکلت فاقد مدارک گمرکی که به صورت قاچاق وارد کشور و در حال انتقال به استان تهران بود کشف و توقیف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان ارزش محموله‌های توقیفی را با توجه به نظر کارشناس سه میلیارد ریال اعلام و اظهار داشت: دو نفر راننده متخلف دستگیر و در اختیار مرجع قانونی قرار گرفتند.

وی با اشاره به دستگیری مزاحم اینترنتی در دشتستان بیان کرد: در پی مراجعه شخصی به پلیس فتا دشتستان و ارائه شکایت مبنی بر ایجاد مزاحمت برای وی از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام، کارشناسان پلیس فتا بررسی‌های فنی و تخصصی را برای شناسایی و دستگیری فرد مزاحم آغاز کردند .

رئیس پلیس شهرستان دشتستان،  با اشاره به شناسایی مزاحم اینترنتی گفت: با بررسی‌های دقیق کارشناسی و تجزیه و تحلیل اطلاعات، فرد مزاحم شناسایی و برای تحقیقات بیشتر به پلیس فتا احضار شد.

سرهنگ رضوی با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضایی دشتستان اظهار داشت: متهم در بازجویی‌های علمی و تخصصی و در مواجهه با شواهد و قرائن ارائه شده از سوی کارشناسان پلیس فتا با اعتراف به بزه انتسابی اقرار کرد که به سبب اختلافات مالی با شاکی اقدام به ایجاد مزاحمت برای وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام کرده که در این راستا متهم پس از تشکیل پرونده و تکمیل تحقیقات برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.