صحبت‌های هاشمی طبا در دومین مناظره انتخابات 96+ فیلم

صحبت‌های مصطفی هاشمی طبا نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دومین مناظره را در این گزارش بخوانید.

صحبت‌های هاشمی طبا در دومین مناظره انتخاباتبه گزارش خبرنگار انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛ صحبت های مصطفی هاشمی طبا نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دومین مناظره را در این گزارش بخوانید.
 
صحبت های مصطفی هاشمی طبا در دومین مناظره انتخاباتی با موضوع اجتماعی و فرهنگی به شرح ذیل است:
 
 هاشمی‌طبا در نقد نظرات قالیباف گفت: سند آموزش و پرورش و سند بیست بیست اگر اجرایی شود آموزش کشور ما رشد پیدا خواهد کرد و امروز همه باید در کنار آموزش و پرورش باشند. متأسفانه امروزه این اجازه به اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها داده شده که می توانند شغل دوم اختیار کنند در حالی که باید در کنار آموزش و پرورش و دانش‌آموزان باشند و چطور می‌توان قبول کرد که دانشجوی دکتری و مهندسی با نمره 12 و یا پایین‌تر در دانشگاه‌ها قبول ‌شود که باید گفت این یک ضعف است.

هاشمی طبار در ادامه گفت: بنده بدون آنکه کوچکترین وابستگی به دولت یازدهم داشته باشم و بعد از 4 سال نخستین بار است که جناب روحانی را زیارت می کنم و تقریبا هیچکدام از وزرا را در طول 4 سال اخیر ملاقات نکرده ام گواهی می دهم که بزرگترین هجمه ها و تخریب ها علیه این دولت اتفاق افتاد.

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: علت بی توجهی دولت به انتقادها، بزرگ شدن هزینه های دولت و مشکلات بزرگ برای دانشگاه ها را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه درآمد تصویبی مجلس معلوم است گفت: اگر ما دولتمان را متناسب کنیم و هزینه ها را تامین کنیم و مشخص کنیم چه اقداماتی می شود انجام داد آن دستوالعمل ها قابل اجراست.

 

هاشمی‌طبا در ادامه این مناظره و در پاسخ به سخنان رئیسی گفت: اگر می‌خواهیم مسئله‌ای را بررسی کنیم باید به سابقه تاریخی آن نگاه کنیم.

وی با اشاره به ریزش ساختمان پلاسکو در سه ساعت و آواربرداری آن در 20 روز بیان داشت: در زمانی که ما از طرف قدرت‌های بزرگ تحریم شده بودیم عده‌ای چون کبک سرشان را زیر برف می‌بردند و می‌گفتند تحریم اثر ندارد و از همان کشورهایی که ما را  تحریم کرده بودند کالا را از مبادی دیگر گران‌تر می‌خریدند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: 50 درصد اتومبیل‌های سوپرلوکس ساخت شرکت‌های آلمانی که ما را تحریم کرده بودند با همان پولی که نفت را با واسطه می‌فروختند وارد کشور شد تا بگویند تحریم نشدیم. 

برجام مانند هر معاهده‌ای مشکلاتی دارد

وی با بیان اینکه ما تحریم را قبول نداریم و یک چنین میراثی به این دولت رسیده است، اظهار داشت: ممکن است که برجام مشکلاتی داشته باشد اما هر معاهده‌ای مشکلاتی دارد که هر دولتی می‌خواهد معاهده را به نفع خود کند و ما باید در این مسئله پایداری کنیم.

 
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که مهمترین اولویتهای سیاست خارجی دولت شما چیست و چه سیاست و برنامه ای جهت تقویت جریان مقاومت و مقابله با تروریسم دارید اظهار داشت: بدیهی است که نگهداری شأن جمهوری اسلامی در سراسر دنیا از یکسو و ارتباطات حسنه و تعامل فی مابین دولت با دولتهای دیگری که به رسمیت شناخته شده اند در تمامی زمینه ها مورد نظر است البته بستگی دارد به عملکرد و نگاه دولتهای طرف مقابل اما تدبیر در زمانهای مختلف باید متفاوت باشد.

هاشمی طبا افزود: طبیعتا ما همسایگانی داریم که با حفظ عزت و همینطور اقتدار خودمان باید با آنها در تعامل باشیم. فرهنگ ارتباط بر اساس آنچه که در تاریخ اسلام و آموزه های اسلامی گفته شده است باید باشد.

وی تصریح کرد: طبیعی است که ما همواره در مقابل عناصری که از صهیونیست ها دستور می گیرند و از استکبار جهانی دستور می گیرند باید از خودمان استقامت نشان دهیم. اگر انعطاف، اخلاق خوش و استقامت داریم در مورد منطقه و اگر کشورهای اطراف ما تهدید می شوند، تهدید آنها نهایتا به ما هم بر می گردد، در درجه اول مردم آن کشورها باید به آینده خودشان فکر کنند و مبارزه کنند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: طبیعتا از طریق کمکهای فرهنگی ، مستشاری و روابطی که با آنها داریم در ارتقای توان و استقامت آنها می توانیم تلاش و کوشش کنیم و در عین حال با دیپلماسی مثبت و عناصری که حمایت می کند از تروریست باید تعامل داشته باشیم تا آنها را تعدیل کنیم.
 
وی ادامه داد: اما یادمان نرود که ما اگر بخواهیم موضوع را به سادگی ببینیم و در هر مورد دقت لازم برای پیشرفت کار نداشته باشیم ضربه خواهیم خورد. باید با یک استراتژی صحیح که مورد تایید نظام است که البته تنها دولت تصمیم نمی گیرد و نظام تصمیم گیری می کند و به اجرا در می اورد و ما در این مورد باید نیروهای دفاع خودمان را تقویت کنیم و عناصر فرهنگی در کشورهای دیگر را تقویت کنیم و خودمان عناصرمان را مورد توجه قرار دهیم که بتوانند بهتر عمل کنند.

 
هاشمی طبا در نقد سخنان روحانی گفت: بنده از تذکراتی که برادران عزیز به بنده دادند تشکر می کنم و موضوع را بسط داده و گسترش دادند اما چند مسئله هست که ما می توانیم ارتباطات خود را با همسایگانمان به خوبی انجام دهیم و به جای اینکه با انها به تضاد بپردازیم به تفاهم رسیده و فصل مشترک ایجاد کنیم. یکی از آنها بحث صادرات انرژی است که ما می توانیم به عنوان یک مرکز تولید انرژی با کشورهای همسایه این ارتباطات را به خوبی برقرار کنیم.
 
وی افزود: آنچه ما داریم و دیگران به طور مشترک از ما بهره برداری می کنند مانند مخازن گاز که امروزه برداشت مان با کشور قطر به تساوی رسیده یا مخازن مشترکی که با کشور عراق داریم ولی یادمان باشد که ما اگر همه چیز را بخواهیم یکدفعه حل کنیم این یک چراغ جادویی علاالدین می خواهد.
 
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: شعارهای بسیاری از دوستان بر حل مسائل موجود در کشور با شجاعت بی نظیر است در صورتی که ما براساس اعتباراتی که دولت و مجلس تصویب کرده اند این بودجه کفاف کار امروز دولت را نمی دهد و خرج تراشی های آینده معنا ندارد. در سیاست خارجی هم اگر ما ادعا داشته باشیم که همه این کارها را با سرپنجه قدرت معجزه آسای خودمان می توانیم حل کنیم طبیعتا به اشتباه رفته ایم، وجود ما به عنوان یک نیروی پر استقامت در منطقه معنا می دهد اگر ما در زمانی که تحریم شدیم استقامت می کردیم و از هزینه ها کم می کردیم و با تجهیز کشور خود در مقابل تحریم ها می ایستادیم به مراتب نقطه ضعف کشورهای مقابل کم می شد چون می دیدند ما نقطه ضعف نداریم.
 
وی خاطر نشان کرد: ولی وقتی تمام داشته های خود را هزینه و مصرف کردیم این کشورها فهمیدند ما دچار ضعف هستیم. این کشورها با اطلاعاتی که از داخل کشور خودمان کشف می کنند ضعف ما را به خوبی بهتر از خودمان می دانند.
 
هاشمی طبا افزود: اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید کردند ارکان اصلی آن بر روی صادرات، اعتماد به مردم، اعتماد به اصناف و اعتماد به تجار قرار دارد ما نباید بگوییم صادر کنندگان زالو صفت هستند ما باید سرمایه گذاری خارجی را در کشورمان بپذیریم بنده اعتراف می کنم که ظرفیت پذیرش اعتبارات سرمایه گذاری های خارجی در سازمان ها و ادارات ما وجود ندارد.
 
 نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به این‌که ظرفیت‌های خوبی در کشور وجود دارد، گفت: در بحث صادرات فناوری نیروهای خوبی وجود دارد اما آن‌ها احتیاج دارند تا تضمینی برای آینده داشته باشند و هر چقدر علکرد بهتری زیر نظر اقتصاد مقاومتی در این زمینه داشته باشیم می‌توانیم نتایج بهتری کسب کنیم.
 
هاشمی طبا دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیز اظهار داشت: خوشحالیم که با تدبیر رهبر و خون شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم اقتدار ملی ما و امنیت ملی مان از لحاظ مرزی حفظ شده و بدون تردید ما اگر وارث خون شهدا هستیم باید همه ملت در این راه حرکت کنند. گدا صفت خواندن مردم و توزیع پول به آنها به جای آنکه شخصیت وجودی آنها را با شهدایمان پیوند بزنیم کاری نمی کند.
 
**تهدید جدی سرزمینی داریم
 
وی با تاکید براینکه مهمتر از هر مسئله ای ما در درون، تهدید جدی سرزمینی داریم گفت: پیش بینی می شود در طول ده سال آینده ده میلیون مهاجر به سمت شهرهای بزرگ داشته باشی و بیش از 300 دشت ما فرونشست شود و آب های ما آلوده و از بین رفته باشد و نزاع بین قبایل مختلف درگیرد.
 
این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه تاکنون سه بار لوله آبرسانی اصفهان به یزد توسط مردم اصفهان شکسته شده و در لرستان و کهکیلویه و بویر احمد نیز این درگیری ها هست خاطر نشان ساخت: تهدید شدید امنیت داخلی از طریق تهدید سرزمینی ماست و شخصا معتقدم برنامه ششم توسعه باید تمام هم خود را در رفع این تهدیدها قرار دهد البته در تمام زمینه ها لازم است تلاش و کوشش هایی انجام شود.
 
هاشمی طبا بیان داشت: فراموش نکنیم حرف هایی مثل این که یک دختر شانزده ساله در زیرزمین خانه شان انرژی اتمی تولید می کند شایسته یک ملت نیست و باید حساب حرف ها و کارهای خودمان را براساس عقل و منطق قرار دهیم چرا که این حرکات و حرفها صدمات شدیدی به شخصیت ملت و نسل جوان خواهد زد و هم این که  آخر و عاقبتی نخواهد داشت.
 
وی اظهار امیدواری کرد: هر آنچه درباره اقتدار ما توسط محققین نظامی علمی و دانشگاهیان باید شکل گیرد و در تمام این زمینه ها بتوانیم تلاش و کوشش کنیم.

هاشمی‌طبا در نقد صحبت‌های روحانی گفت: سبک زندگی از همین تریبون‌ها شکل می‌گیرد. ما مسائل مختلفی از نظر فکری در جامعه داریم و سنت‌ها را برخی اوقات با اسلام خلط کردیم و اینکه فقط بگوییم سبک زندگی اسلامی کفایت نمی‌کند.

علما و مسئولین فرهنگی می‌توانند سبک زندگی را تدوین کنند

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه علمای ما و مسئولین فرهنگی هستند که می‌توانند سبک زندگی را تدوین کنند.

وی با اشاره به اینکه خانه بزرگ و مرکب راهور مستحب است، اظهار داشت: برخی به دنبال آن می‌روند و شکاف طبقاتی ایجاد می‌کنند به طوری که ما یک قرار داد کرسنت داشتیم که به خاطر آن 14.5 میلیارد دلار جریمه شدیم. اما ما به خاطر عدم اجرا در دولت نهم و دهم جریمه شدیم. اگر بخواهیم به جایی برسیم باید بگوییم که درستی و صداقت باعث ایجاد سبک زندگی در جامعه می‌شود.

 
هاشمی‌طبا در پاسخ به این سوال که با توجه به ضرورت بهره‌مندی از کارکردهای مثبت و مفید فضای مجازی برنامه دولت شما در زمینه مدیریت و کاهش آسیب‌های اخلاقی واجتماعی این فضا چیست،‌اظهار داشت: همانطور که اشاره شد فضای مجازی هم فرصت و هم تهدیدی برای جامعه است البته به نظر بنده در شرایط فعلی نوعی تهدید محسوب می‌شود.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره دلیل این اظهار نظر بیان داشت: امروز یک حرصی در میان دارندگان موبایل‌های هوشمند ایجاد شده که هر چه بیشتر اطلاعات کسب کنند. به نظر من به طور طبیعی بعد از مدتی این حرص فرو خواهد نشست و به طور طبیعی سعی خواهد شد در مواردی که فقط لازم است از فضای مجازی استفاده شود.

وی  با برشمردن وظایف دولت در این زمینه گفت: در این دولت دو وظیفه در این خصوص وجود دارد که اولین آن کنترل فضای مجازی است مثلا تلفن‌هایی که برای کودکان ساخته می‌شود مانند کشورهایی چون ژاپن و آمریکا کنترل صورت گیرد و در کنار آن نیز بدون هیچ پرده پوشی بر روی کانالهایی که مشکل آفرین هستند کنترل داشته باشند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: این موضوع اصلا با مسئله آزادی هیچ منافاتی ندارد  و دولت وظیفه دارد آنچه که به صلاح و نیاز مردم است در زمینه‌هایی چون علمی، هنری را آزاد بگذارد تا دانشمندان از آن استفاده کنند.

هاشمی‌طبا تصریح کرد: من یقین دارم استفاده مکرر از فضای مجازی که در اختیار برخی‌ها وجود دارد باعث خستگی آنها خواهد شد و به صورت گزینشی در آینده بر روی این مسئله کار کنند و فقط در مواقع ضروری عمل خواهند کرد.

 
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.