اصفهان؛

مذاکره، زبان پاسخ به عمل جلادان خون آشام در میرجاوه نیست

معاون دادستان کل کشور گفت: مذاکره، زبان پاسخ به عمل جلادان خون آشام در میرجاوه نیست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم نکونام،دیشب در یادواره شهدای معلم شهر نوش آباد به میزبانی مدرسه معلم شهید سید فرهاد متولی در جمع خانواده شهدا و مردم این شهر گفت: جلادان خون آشام در میرجاوه به سربازان ما حمله کردند و 9 نفر از آنها را به شهادت رساندند آن وقت دستگاه دیپلماسی کشور در پاسخ به این حرکت می‌گوید در حال مذاکره هستیم.

وی با تاکید بر اینکه بهترین دفاع به قول فوتبالیبست ها حمله است افزود:هر کجا کوتاه آمدیم دشمن جلوآمد، هر کجا قوی رفتیم دشمن عقب آمد.

به‌گفته‌وی،همانطور که در سال 89 در دستگیری عبدالمالک ریگی ضربتی وارد شدند و این عبدالشیطان را روی آسمان دستگیر کردند اکنون نیز باید محکم و خارج از مذاکره با عاملان حادثه میرجاوه برخورد داشت.

*هر جا دنبال مذاکره رفتیم دشمن جلو آمد/حریم ولایت با مذاکره قابل دفاع نیست

معاون دادستان کل کشور، با اشاره اینکه هر جا دنبال مذاکره و قربانت برویم رفتیم دشمن جلو آمد تصریح‌کرد: از حریم ولایت با قربان رفتن و مذاکره نمی‌توان دفاع کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام، اظهارداشت:هر کجا حمله کردیم پیروز شدیم و هر کجا دفاع کردیم ضررکردیم.

وی، یادگرفتن نحوه دفاع و هجوم را از شهدا تاکیدکرد و گفت:آمدن سر مزار شهدا و شرکت در یادو اره با درس گرفتن از آنها و تداوم آرمان‌هایشان بسیار نیکو و احسن است.

به‌گفته‌وی،دفاع از اسلام، قرآن و حریم ولایت هدف و آرمان همه شهدا است که حتی در وصیتنامه‌های خود نیز به آن سفارش کرده‌اند.

*تلاش دشمن کم رنگ کردن نقش انقلابی مردم در انتخابات،حضور کم رنگ در انتخابات یا حضور با مشک بی آب است

معاون دادستان کل کشور، تلاش دشمن بر کم رنگ کردن نقش انقلابی مردم، عدم حضور در انتخابات و یا حضور با مشک بی آب است.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام، افزود:بعضی‌ها از طریق سفارت‌خانه‌های خارجی، تریبون‌ها و فضاهای مجازی بر کم رنگ کردن نقش انقلابی مردم و عدم حضور آنها تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه آنها می‌خواهند اگر مردم حضور هم پیدا می‌کنند با مشک بی آب بیایند افزود:ملت ایران همواره نشان داده است که آنها به این مقاصد خود نمی‌رسند و ناکام می‌مانند.

به‌گفته‌وی،همانطور که مردم در موارد بیماری به متخصص رجوع می‌کنند در انتخابات نیز به متخصص رجوع کنند و بگذارند عمل فردی آنها دارای حجت شرعی باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام، گفت: همانطور که ملت ایران سرنوشت جنگ را مشخص کرد در انتخابات نیز سرنوشت خود را مشخص کنند.

وی با اشاره به اینکه نه ارتش و نه تکنولوژی نظامی بلکه مردم جنگ را به پیروزی رساندند گفت:حضور ملت بود که باعث شد دبیر کل سازمان ملل پشت تریبون بگوید صدام به جمهوری اسلامی ایران حمله و تجاوز کرد و ایران مدافع بود.

*مرزهای امنیتی ما باید در قلب دشمن باشد/گسترش مرزهای فیزیکی با مدافعین حرم در قلب دشمن

معاون دادستان کل کشور، این حدیث امام علی (ع) را «مردمی که بخو اهند در خانه خود دفاع کنند شکست خورده‌اند ذلیل می‌شوند» یادآورشد و گفت:مدافعین حرم چون حاج حسین همدانی‌ها و حاج قاسم سلیمانی در آنجا جنگیدند و می جنگند تا ما اینجا بتوانیم

یادواره شهدا را در امنیت و آرامش برگزارکنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام،گفت: اگر مرزهای امنیتی ما می‌خواست در ایران باشد امروز اهواز، خرم آباد و دزفول به جای موصل، حلب و دیاله بود و وضعیت آنها را داشت.

وی، انفجار برج های دوقلو در نیویورک و ساختمان بزرگ تجاری جهانی را در خادثه 11 سپتامبر تاکیدکرد و گفت:آمریکا پس از آن حادثه مرزهای امنیتی خود را تا افغانستان که حتی با خط هوایی 22 ساعت فاصله دارد گسترش داد و به خاورمیانه آورد و طالبان، عبدالمالک یا عبدالشیطان ریگی، داعش و جیش النصره را درست کرد.

*لزوم باور زنده بودن شهدا و معجزه آنها/تفکرشهدا در دنیا جابازکرده‌است

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام،عنایت شهدا و معجزات و امدادهای غیبی آنها را نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا در نبرد با کفار خاطرنشان کرد و گفت:بچه های حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه به اذعان سید حسن نصرالله با امداد غیبی شهدا به پیروزی رسیدند.

به‌گفته‌وی،باید آیه «ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا عند ربهم یرزقون» را باور کرد و به حضور آنها و امدادهای غیبیشان یقین کرد.

وی با اشاره به فرازهایی از وصیتنامه شهید سید فرهاد متولی که «پدر جان بگذ ار سید بمیرد تا فدای زنده ماندن الله اکبر و لا اله الا الله شود، فرزند تو به خون غلطد تا پدران از حسین درس مکتب‌داری و دینداری بیاموزند و یک فرزند خود را فدای اسلام کنند» گفت:تفکر، معجزات و امدادهای غیبی شهیدان در دنیا جابازکرده‌است.

*بصیرت عامل عاقبت بخیری است

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام،عمل به تکلیف با بصیرت را عامل عاقبت بخیری دانست و گفت:البته این تکلیف و بصیرت با سختی‌هایی نیز همراه است که باید به جان خرید.

وی،عدم بصیرت را عامل انحراف از مسیر برشمرد و گفت: جوانی که در جنگ صفین در لشگر علی می جنگید در روز عاشورا بر رو ی سینه امام حسین نشست و سر از بدن فرزند فاطمه زهرا سلام الله علیها و نوه رسول الله جداکرد.

به‌گفته‌وی،کسیکه از بصیرت، رهبری و واقعیت فاصله گرفت راه خود را از دست می‌دهد و گمراه و منحرف می‌شود.

*رهبری الهی و در طول آن رهبری غیر معصوم عامل سعادت و پیروزی هر جامعه است

معاون دادستان کل کشور، بر اساس کلام گوهربار امیرالمومنین(ع) که فرمو ده«هیچ جامعه‌ای پیروز و سعادتمند نمی‌شود مگر اینکه دارای رهبری الهی و در طول آن رهبری غیر معصوم باشد» گفت:آن حضرت در نامه‌ای خطاب به عثمان بن حنیف فرماندار بصره به این مساله مهم اشاره می‌کند که در تاریخ ماندگار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام، با اشاره فرازی از سخن آن حضرت که در نامه خاط اب به فرماندار بصره می فرماید:«به من حرف بدی زده نشده‌است که تو دزدی کردی، از بیت‌المال اختلاس کردی یا رشوه گرفتی یا اختلاس کردی از این جهت زمانی که تو منصب حکومت را گرفتی پاکدستی اما به من رسیده که تو یک ضعفی داشتی یک سرمایه دار بصره تو را بر سر سفره ای دعوت کرده که همه اغنیا بودند و فقرا نبوند» تصریح کرد:تو نمادحکومت

علوی بودی بابد مانند من زندگی کنی من دست پرورده سرمایه داران و پو لداران نیستم.»

وی گفت:حضرت در بخشی دیگر از این نامه می‌فرماید«گمان می کنی من با شکم سیر می خوابم؟، من با سرمایه داران مراوده دارم؟ من آنقدر نفسم را رنج و ریاضت می دهم که با نان و نمک اکتفاکند و دام سرمایه داران نباشم».

به‌گفته‌وی، جامعه‌ای سعادتمند و در هدایت است که دارای امام باشد،به امام خود اقتدا و از وی کسب نورکند.

*سرنوشت خود را جایی بگذارید که متصل به علم الهی و امامت است

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام،خاطرنشانکرد: امام منبع لایزال نور الهی است پسسرنوشت خود را جایی بگذارید که که متصل به علم الهی و امامت باشد چون انسان عاقل است و انسان عاقل دارای تکلیف است.

به گفته وی،انسان ها باید دارای بصیرت باشند و بدانند وظیفه و تکلیف آنها چیست تا در مسیر سعادت و هدایت قرار گیرند.

شایان ذکر است: یادواره شهدای فرهنگی شهر نوش آباد شامل معلمان شهید سید فرهاد متولی، سید محسن هاشمی نژاد، ناصر فکری، حسن تقوی شاد، حجت الاسلام علیمحمد بیگی و مهدی طاهرزاده پنج‌شنبه شب 14 اردیبهشت‌ماه با اقامه نماز مغرب و عشا در مصلی نوش‌آباد واقع در زیارت امامزاده محمد(ع) در مجاورت گلزار شهدای این شهر برگزارشد.

سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم نکونام، معاون ارشد دادستان کل کشور، اجرای گروه تواشیح و سرود همگانی مدرسه شهید متولی،توزیع بسته‌های فرهنگی شامل گلچینی از وصیت‌نامه، زندگینامه و برگه‌های ختم صلوات به نیابت سلامتی امام زمان(عج) هدیه به همه شهدا از جمله برنامه‌های این یادواره بود.

یادواره شهدای معلم شهر نوش آباد به میزبانی مدرسه مغلم شهید سید فرهاد متولی و با همکاری و مساعدت پایگاه مقاومت بسیج بقیةالله‌الاعظم مسجد قائمیه منطقه شهید محمد منتظری و حوزه امام حسن مجتبی(ع)،ستاد نماز جمعه و هیات امنای زیارت امامزاده محمد(ع) این شهر برگزار ‌شد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار