هشدار یونیسف درباره وضع وخیم کودکان در آفریقای مرکزی

یونیسف درمورد وضع وخیم کودکان و افزایش بی خانمان ها در جمهوری آفریقای مرکزی هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، صندوق کودکان سازمان ملل متحد روز جمعه هشدار داد در بحبوحه ادامه خشونت و افزایش بی خانمان ها در جمهوری آفریقای مرکزی، زندگی و آینده یک میلیون و 100 هزار نفر در این کشور در معرض خطر قرار دارد.

«کریستوف بولیراک»، (Christophe Boulierac)، سخنگوی یونیسف در گفتگو با خبرنگاران گفت اوضاع برای کودکان در جمهوری آفریقای مرکزی بسیار وخیم است.

به گفته وی، از هر هفت کودک یک نفر از آنان پیش از پنجمین روز تولدشان می میرند و بیش از 40 درصد از نوجوانان این کشور از سوء تغذیه مزمن رنج می برند که بر کوتاه قدی و رشد عقلی آنان تاثیر منفی دارد.

کریستوف بولیراک تاکید کرد :« جمهوری آفریقای مرکزی، یکی از خطرناک ترین کشورها برای کودکان و کارمندان امداد و نجات در جهان به شمار می رود.»

درحالیکه جمهوری آفریقای مرکزی با مراحل بهبود وضع سیاسی شکننده مواجه است، یونیسف نیز هشدار داد حدود 890 هزار نفر در این کشور بی خانمان هستند که از این تعداد 425 هزار نفر آنان در داخل کشور آواره شده اند.

در بیانیه یونیسف تاکید شده است بیش از دو میلیون و 200 هزار نفر از مردم جمهوری آفریقای مرکزی که نیمی از این تعداد کودکان هستند، به کمک های بشردوستانه نیاز فوری دارند. 

یونیسف همچنین اعلام کرد جمهوری آفریقای مرکزی با بحران مالی 32 میلیون و 600 هزار دلاری روبرو است تا بتواند کمک های فوری را برای کودکان و خانواده ها در این کشور فراهم کند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار