گاردین: بوکو حرام دختران ربوده‌شده نیجریه‌ای را به اجرای عملیات انتحاری وادار می‌کند

روزنامه گاردین از اقدام غیرانسانی گروه تروریستی بوکو حرام در وادار کردن دختران نیجریه‌ای برای اجرای عملیات‌ انتحاری خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه خبر النشره، روزنامه گاردین در مقاله‌ای با عنوان «بوکو حرام: وادار کردن دختران ربوده شده برای اجرای حملات انتحاری» نوشت: هنگامی که بوکو حرام، نادیة احمد 17 ساله را ربود و آن را به پادگان برد، نظر یکی از فرماندهان این گروه را هنگامی که برای سایر دختران ربوده شده سخنرانی می کرد، جلب کرد و عامل منتقل شدن وی به خانه این فرمانده شد.

نادیه احمد - که از چنگ عناصر بوکو حرام گریخته است- در گفتگو با روزنامه گاردین اعلام کرد: یک روز صبح که از خواب بیدار شدم و کمربند انفجاری که به من داده شده بود را برداشتم. مسلحان گروه بوکو حرام مرا به شهرکی در ولایت "برنو" -مکانی که بیشترین حملات انتحاری صورت می گیرد- بردند و از من خواستند در جایی که جمعیت بسیاری وجود دارد، خود را منفجر کنم.

وی در ادامه گفت: در همین حین هنگام، خود را به اولین مرکز بازرسی نیروهای امنیتی رساندم و تسلیم شدم و بدین صورت از هشت ماه تجاوز عناصر مسلح این گروه نجات یافتم.

گروه تروریستی بوکو حرام در سال 2014، 270 دختر را از مدرسه ای در "چیبوک" نیجریه ربود و سال گذشته میلادی در مقابل آزادی چند نفر از عناصر این گروه، تنها تعدادی از آنان را آزاد کرد.
 
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار