رشت؛

موادمخدر مضررات اقتصادی و انسانی جبران ناپذیر

موادمخدر چهارمین فراوانی جرم در گیلان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛رئیس کل دادگستری گیلان امروز  در نشست کمیته حقوقی و قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در رشت  گفت: همه مسولان امر باید بیش از پیش در مبارزه با مواد مخدر و بازپروری فرد معتاد در جامعه بکوشند.
 
احمد سیاوش پور با اشاره به اینکه سلامت فرد معتاد ، ضامن سلامت جامعه است افزود: شخصیت سازی بعد از بازپروری فرد معتاد می تواند در سلامت جامعه و آسیب های اجتماعی ناشی  از آن  بسیار اثر بخش باشد.
 
وی گفت: برای اثربخشی و نتیجه مطلوب کار، باید فرد معتاد پس از ترک در جامعه رها نشود و با هدایت درست از برگشت دوباره وی به این معضل خانمان سوز جلوگیری شود.
 
رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه  مرکزترک اعتیاد از دی ماه پارسال با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری در رشت راه اندازی شده است افزود :
این مرکز ظرفیت نگهداری 50فرد معتاد را دارد افزود: دوره درمان در این مراکز بین یک ماه تا 3 ماه خواهد بود.
 
احمد سیاوش پور تصریح کرد پارسال بیش از 17هزار پرونده مربوط به مواد مخدر وارد محاکم قضایی استان شد.
 
همچنین در ادامه این نشست دادستان عمومی و انقلاب استان گفت: برای مراقبت بعد از بازپروری معتادان بهبود یافته و جلوگیری از برگشت  آنان به اعتیاد، آیین نامه 12 بندی تنظیم شده است که مرکز ترک اعتیاد مکلف به اجرای آن است.
 
حجت الاسلام علی مصطفوی افزود: مراجعه ادواری به مرکز ، شرکت در جلسات بازتوانی ، گذراندن دوره های خاص آموزش و یادگیری مهارتهای زندگی، تربیتی، اخلاقی و ورزشی، اخذ گواهینامه سلامت ، منع معاشرت با افراد معتاد و کسب مهارت های شغلی از مهمترین موارد این آیین نامه است.
 
وی گفت: برای ریشه کردن معضل مواد مخدر باید فرد معتاد پس از پازپروری مورد مراقبت و نظارت قرار گیرد.
 
همچنین در نشست کمیته حقوقی و قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان از رشد 19 درصدی کشفیات مواد مخدر در سال قبل خبر داد و افزود: پارسال بیش از 2تن انواع مخدر در استان کشف و ضبط شد.
 
سرهنگ احدالله احدی افزود: از ابتدای امسال تاکنون 10 باند مواد مخدر در استان متلاشی و 25 نفر از عوامل اصلی این باند دستگیر شدند .
 
وی از اجرای طرح ولایت 5 از هفته آینده در است خبر داد و تصریح کرد: در راستای این طرح با هرگونه خرید و فروش مواد به صورت جزئی و کلی مبارزه و معتادان متهاجر و عوامل توزیع مواد مخدر دستگیر خواهند شد.
 
 
 
 
 
انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.