چهارم خرداد؛

افتتاح فاز نخست پارک موزه "دفاع مقدس" دزفول

دبیر ستاد چهارم خرداد دزفول از افتتاح فاز نخست پارک موزه دفاع مقدس همزمان با 4 خردادماه روز مقاومت و پایداری - روز دزفول خبر داد.

افتتاح فاز نخست پارک موزه دفاع مقدس دزفولبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ بهزاد جولایی، دبیر ستاد چهارم خرداد دزفولدر نشست هماهنگی برنامه های سوم و چهارم خرداد بیان داشت: ویژه برنامه های مختلفی به مناسبت چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری - روز دزفول در نظر گرفته شده که این برنامه ها از دوم خردادماه با عنوان روز سلحشوری، پایمردی، ایثارگری و مدافعان حرم آغاز می شود.

وی تصریح کرد: برپایی نمایشگاه های فرهنگی و هنری برگرفته از رشادت های رزمندگان عملیات بیت المقدس و مدافعان حرم از دیگر برنامه های تدارک دیده شده به مناسبت چهارم خرداد در دزفول است.

جولایی اذعان داشت: در روز سوم خردادماه که روز مقاومت،ایثار و پیروزی می باشد دستاوردهای حاصل از حماسه سوم خرداد به عنوان الگویی در ایستادگی ملت قهرمان ایران اسلامی در 8 سال دفاع مقدس تبیین می شود و سالروز عملیات بیت المقدس گرامی داشته خواهد شد که در این روز از پیشکسوتان و حماسه سازان دفاع مقدس به ویژه رزمندگان عملیات بیت المقدس تقدیر می شود و زنگ مقاومت و پیروزی در ساعت 11 صبح در مدارس دزفول نواخته خواهد شد.

دبیر ستاد چهارم خرداد دزفول خاطرنشان کرد: در روز چهارم خردادماه نیز از رشادت و پایمردی مردم دزفول به پاس ایستادگی و مقاومت در هشت سال دفاع مقدس تجلیل خواهد شد ضمن اینکه گام نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس که موزه مسقف می باشد با حضور یکی از فرماندهان ارشد نظامی افتتاح می شود.

سرهنگ بابک جلالی، فرمانده تیپ 292 زرهی دزفول گفت: به مناسبت چهارم خرداد آئین صبحگاه عمومی نیروهای مسلح با حضور نیروهای مسلح شمال خوزستان در تیپ زرهی برگزار خواهد شد .

وی افزود: با وجود اینکه ارتش رکن اصلی جنگ هشت ساله بوده ولی هیچ برنامه ای به مناسبت چهارم خرداد - روز دزفول برای ارتش در نظر گرفته نشده و در سالهای اخیر ارتش صرفا میهمان برنامه ها بوده است.

حبیب اله آصفی، فرماندار دزفول اظهار کرد: چهارم خرداد که بنام روز مقاومت و پایداری - روز دزفول نامگذاری شده وابسته به هیچ ارگان خاصی نیست و متعلق به همه است.

حجت اله آریایی، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دزفول افزود: به مناسبت سوم و چهارم خرداد ماه بازدید از موزه مردم شناسی کرناسیان دزفول برای عموم شهروندان رایگان می باشد .

وی بیان کرد: همچنین به همین مناسبت دو نمایشگاه صنایع دستی و توانمندی های شهرستان دزفول در خانه تاریخی سوزنگر و موزه کرناسیان دزفول برپا خواهد شد ضمن اینکه نمایشگاهی از صنایع دستی در محل موزه دفاع مقدس در نظر گرفته شده است.

آریایی برگزاری تور یکروزه دزفول گردی برای معرفی هرچه بهتر جاذبه های گردشگری این شهرستان را از دیگر برنامه های پیش بینی شده به مناسبت چهارم خرداد در دزفول عنوان کرد.

توحیدی، معاون فرهنگی شهرداری دزفول گفت: برگزاری مسابقات ورزش باستانی زورخانه ای شمال خوزستان در دزفول، برگزاری مسابقات ورزشی ویژه پرسنل شهرداری، فضاسازی شهری، برگزاری جشن بزرگ 4 خرداد، نصب تابلوی فرماندهان ارتش در بلوار ارتش، نصب تصویر شهدا از جمله برنامه های این شهرداری به مناسبت چهارم خرداد می باشند.

عبدالکریم بیدخ، کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان دزفول بیان داشت: مستند تلویزیونی قدیمی ترین و استوارترین پل جهان از سوی شرکت همسنگ تهران به مدت 30 دقیقه در حال ساخت است که نحوه ساخت این پل ،تخریب و بازسازی آن با طراحی هوایی به نمایش درآمده است .

وی افزود: گزارش این مستند تلویزیونی چهارم خرداد از شبکه یک سیما پخش می شود و خود مستند نیز بعد از چهارم خرداد از شبکه های افق و مستند پخش می شود.

برگزاری مسابقات شطرنج، رژه موتورسواری و حمل تندیس، مسابقات تیراندازی با حضور نیروهای مسلح، همایش یوگا ویژه بانوان، همایش پیاده روی در بلوار پیام آوران، مسابقات تنیس روی میز، همایش پاکسازی مناطق کوهستانی، برگزاری مسابقات تنیس روی میز و تکواندو، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، همایش شعر مقاومت و پایداری، ادبیات دفاع مقدس، اجرای جشنواره نمایشنامه خوانی، برگزاری کاروان نقاشی مقاومت در پارک خانواده از دیگر برنامه های چهارم خرداد در دزفول می باشد.

مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول علاوه بر پژوهشکده و کتابخانه، دارای موزه ای مسقف و پارک موزه است که در طراحی آن فضای سبز، یادمان شهدای گمنام، سردرب، گونه های گیاهی نخل، زیتون و فضای موزه ای دفاع مقدس همچنین مکانی برای استقرار ادوات جنگی و ماکت شهر موشکی دزفول گنجانده شده است.

طراحی این مرکز از سال 89 آغاز شده و در سال های اخیر اجرای طراحی این مرکز به صورت مرحله ای پیش رفته است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.