تبریز؛

تولید انبوه سرند ارتعاشی صنایع مس ایران در شهر صنعتی تبریز

با تلاش مهندسان و دانش آموختگان دانشگاههای صنعتی شمالغرب کشور، بزرگترین سرند ارتعاشی صنایع مس ایران در مجتمع دانش بنیان شیمی پژوهش صنعت تبریز طراحی و به تولید انبوه رسید .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حبیب زاده مدیرعامل مجتمع دانش بنیان شیمی پژوهش صنعت تبریزبا اعلام این مطلب گفت: به دنبال تشدید تحریم ها ی صنعتی کشورهای  غربی، شرکت صنایع مس ایران برای ساخت این دستگاه منحصر به فرد با توجه به پتانسیل بالای مجتمع دانش بنیان شیمی پژوهش صنعت تبریز سفارش طراحی وساخت آن را برای جلوگیری از خلل تولید در ایران ارائه کرد .
 
وی افزود:خوشبختانه پس از 125 روز کار شبانه روزی واحد تحقیق ، طراحی و ساخت این مجتمع ، فرزندان توانمند دانش آموخته دانشگاههای صنعتی شمالغرب کشور از جمله دانشگاه صنعتی سهند ، دانشکده فنی و مکانیک دانشگاه تبریز ، دانشگاه صنعتی ارومیه و با همفکری مهندسان دانشگاه پلی تکنیک تهران توانستند برای اولین بار در کشور با ایده پردازی ، ابتکار  و نوآوری به دانش فنی تولید این دستگاه 12 تنی دست یابند که اولین محموله آن در سایت مجتمع مس و مولیبدن سونگون نصب گردید.
 
حبیب زاده گفت: پس از راه اندازی موفقیت آمیزآن از سوی مهندسان ، لزوم تولید انبوه آن احساس و دومین و سومین محموله نیز به فاصله یک سال در فازهای مجتمع مس سونگون به کار گرفته شد و خوشبختانه چهارمین محموله این دستگاه که با اعمال تغییرات مدرن سازی شده است درنیمه دوم فروردین ماه سال جاری از تبریز به کرمان حمل گردید .
 
وی افزود:این دستگاه هم اکنون توسط مهندسان مجتمع شیمی پژوهش صنعت تبریز درسایت مس سرچشمه  در استان کرمان با موفقیت نصب و راه اندازی  و در مدار بهره برداری قرار گرفته است.  
 
مهندس فرقانی مدیر پروژه های معدنی این شرکت نیز  افزود : قیمت تمام شده تجهیز مدرن 12 تنی بطور قابل توجهی از مشابه خارجی پائین تر بوده ونتایج پژوهش ها ی انجام شده نشان داد دانش تکنولوژی دستگاه سرند ارتعاشی تولیدی درشهر صنعتی تبریز مطابق با استانداردهای روز اروپا بوده طوری که به اذعان کارشناسان صنعت ومعدن این تکنولوژی بومی شده در تبریز قابلیت رقابت با تولیدات مشابه شرکت   Metso  Mineralسوئد به عنوان بزرگترین تولیدکننده  انبوه دستگاهای سرند ارتعاشی در جهان را دارد .  
 
مهندس هاتف کارشناس ارشدتیم طراحی پروژه مذکور نیزگفت : جهت  ایده پردازی ، طراحی وآنالیزنرم افزاری این محصول ، 600 ساعت کار علمی وفنی از سوی واحد تحقیق ،توسعه و طراحی  مجتمع دانش بنیان شیمی پژوهش صنعت تبریز انجام شده و پس از 75 روزکار  شبانه روزی توانستیم با موفقیت این محصول را تولید و تست نماییم.
 
وی گفت کل قطعات این مجموعه  قبل از به کار گیری در آزمایشگاههای معتبر نظیر  جهاد تحقیقات صنعتی سهند و ... مورد آنالیز قرار گرفته وبه تائید رسیده است  .
 
مهندس میاندوآبی کارشناس ارشد بخش پروسه های معدنی مجتمع دانش بنیان شیمی پژوهش صنعت تبریز نیز گفت : این سرند با ظرفیت عملیاتی 1037 تن درساعت جامد خشک، جهت جدایش ذرات با حد جدایش  5mmبکار می رود .
 
 وی افزود :مواد روی سرند جهت خردایش مجدد برگشت داده شده و ذرات ریزتر به مرحله طبقه بندی هیدروسیکلون که در مسیر بسته با آسیاهای گلوله ای موازی می باشد ، انتقال می یابد . طبقه بندی مطلوب مواد دراین قسمت از پروسه ، کمک شایانی به افزایش ظرفیت مدار وکاهش هزینه های عملیاتی می نماید.
 
 
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.