اردبیل؛

آبگیری سدهای عمارت، احمد بیگلو و تازه‌کند در مهر ماه امسال

استاندار اردبیل گفت: سه سد عمارت، احمد بیگلو و تازه‌کند مشگین‌شهر مهر ماه امسال آبگیری می‌شوند و سد گیوی نیز به طور کامل به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،خدابخش در جلسه شورای اداری استان اردبیل که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته و امسال در راستای منویات مقام معظم رهبری برای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی پروژه‌های مهم و قابل توجهی در استان اردبیل در حال اجرا است که یکی از این پروژه‌های مهم راه‌اندازی پایاب سد خداآفرین است که با تخصیص یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای انتقال آب احداث شده و نیز تجهیز شبکه آبیاری نوین در شمال استان اردبیل به این پروژه اختصاص یافته است.

وی افزود: سال گذشته 940 میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص داده شده و امسال نیز تخصیص 740 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه مصوب شده و در حال حاضر نیز کارگاههای احداث سدها به صورت دو شیفت فعال هستند و تا پایان سال 20 هزار هکتار از این پروژه آماده بهره‌برداری می‌شود.

استاندار اردبیل گفت: امیدواریم سال بعد بتوانیم تمامی این پروژه را به اتمام برسانیم که با اتمام پروژه اراضی پایاب سد خداآفرین یک میلیون و 500 هزار تن تولید محصولات کشاورزی استان اردبیل افزایش خواهد یافت و امیدواریم از این ظرفیت بتوانیم برای صادرات کشور مسکو و روسیه استفاده کنیم.

خدابخ تصریح کرد: خوشبختانه در جلسه هیئت دولت اصلاندوز به عنوان بندر خشک ریلی به تصویب رسید و در حال حاضر مشاور این طرح در حال مطالعه و احداث این اقدام است که امیدواریم با وصل مغان به شبکه ریلی جمهوری آذربایجان بتوانیم محصولاتمان را صادر کنیم.

وی بیان کرد: برای توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان سال گذشته 350 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی اعتبار اختصاص یافته که اقدامات توسعه‌ای این نیروگاه در حال انجام بوده و خرداد ماه سال بعد مرحله نخست توسعه این نیروگاه به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار اردبیل گفت: سه سد عمارت، احمد بیگلو و تازه‌کند مشگین‌شهر مهر ماه امسال آبگیری می‌شوند و سد گیوی نیز در حال حاضر به طور کامل به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.