اردبیل؛

ایجاد 720 فرصت شغلی جدید با راه اندازی صنایع تبدیلی سیب زمینی در اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال 720 فرصت شغلی جدید از طریق راه اندازی صنایع تبدیلی سیب زمینی در استان ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عدیل سروی افزود: کمبود صنایع تبدیلی در استان مشکلاتی را برای محصولات تولیدی استان بوجود آورده بود که در دولت تدبیر و امید به رفع این مشکل توجه جدی شده است.

وی ایجاد ارزش‌افزوده در محصولات کشاورزی را منوط به راه‌اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی دانست و گفت: طرح توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی با هدف جلوگیری از خام فروشی در استان در حال پیگیری و اجراست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به اینکه اردبیل از استان های برتر در تولید سیب زمینی است و گفت: در حال حاضر 800 هزار تن سیب‌زمینی در استان اردبیل تولید می‌شود که علاوه بر تامین نیازمندی های استان به کشورهای همسایه صادر می شود.

سروی از احداث 17 سردخانه جدید خبرداد و گفت: به منظور نگهداری و انبار سیب زمنیی بزودی این سردخانه ها در این استان راه اندازی می شود.

وی از افزایش سطح زیر کشت محصولات باغی در استان خبر داد و گفت: در راستای تغییر الگوی کشت محصولات با نیاز آبی کمتر و تولید بهینه و پایدار در سه سال گذشته سطح زیر کشت محصولات باغی استان اردبیل از 38 هزار هکتار به 40 هزار هکتار افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: یکی از اهداف مهمی که در برنامه تغییر الگوی کشت دنبال شده افزایش سطح زیر کشت و توسعه محصول زعفران با ارزش اقتصادی بالا و کارآفرینی بود که در همین راستا سال گذشته بیش از 89 تن پیاز زعفران در بین زارعان توزیع شد و سطح زیر کشت زعفران در استان به 51 هکتار رسید.

سروی همچنین از توسعه باغات پسته در استان خبر داد و گفت: 70 هزار اصله نهال پسته یارانه‌دار در بین متقاضیان توزیع شده و سطح زیر کشت این محصول در استان به 210 هکتار رسیده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.