کاربران فضای مجازی بیشتر قربانی چه مواردی می شوند؟

فضای مجازی بدلیل برخورداری از چند مولفه خاص و منحصر بفرد حالا دیگر در دنیای امروز یکه تازی می کند.

کاربران فضای مجازی بیشتر قربانی چه مواردی می شوند؟
به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بر اساس تعاریف، هر گونه اقدامی که از طریق فضای مجازی و با بهره گیری از ابزارهای اتصال به این حوزه در جهت  نقض حقوق افراد شناسایی شده صورت بپذیرد در حوزه جرایم سایبری قرار گرفته و از لحاظ قانونی پیگرد خواهد داشت.
 
حبیب الله رجبلی رئیس پلیس فتا استان فارس در خصوص آمار این گونه جرائم در استان فارس عنوان داشت: بر اساس آمار گرفته شده 47 درصد جرائم  تحت سوء استفاده های مالی انجام گرفته پذیرفته و 6 درصد مربوط به موضوع انتقام جویی بوده است. 5 درصد از روی سرگرمی و کنجکاوی و در نهایت 4  درصد جرائم را موضوعات دیگر شکل داده است.
 

وی افزود: سطح پایین آگاهی کاربران، مشکلات فرهنگی و اخلاقی برخی کاربران، اشکالات ساختاری، سهولت جرم با پنهان ماندن مجرم و توسعه رسانه‌ای دیجیتال از مهمترین عوامل افزایش قربانیان در فضای مجازی شده است.
 

رجبلی گفت: 62 میلیون کاربر فضای مجازی در کشور وجود دارد که برخی از آنها دچار اعتیاد اینترنتی هستند، موضوعی که  مراقبت و کنترل بیشتر خانواده‌ها بر فرزندان را آشکار می کند.

رجبلی در پایان گفت: باید واقعیت‌های خوب و بد فضای مجازی را با هم دید و فضای مجازی مانند چاقوی دولبه‌ای است که آموزش نحوه صحیح از آن لازم است.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار