تبریز؛

اجرای 72 پروژه محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی

جانشین فرمانده سپاه ناحیه شبستر گفت: بسیج سازندگی ناحیه شبستر با پرهیز از موازی کاری با ادارات، و تلاش های شبانه روزی توانسته بیش از 72 طرح در سطح شهرستان شناسایی و با تامین اعتبار و ارائه تسهیلات 12 میلیارد ریال، اجرا کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛هادی زندیه جانشین فرمانده سپاه ناحیه شبستر در جمع خبرنگاران، گفت: سپاه پاسداران مولود انقلاب اسلامی است و سازمان بسیج سازندگی در سال 1379 به فرمان مقام معظم رهبری تشکیل شد تا علاوه بر سازندگی، غبار محرومیت را از چهره مناطق محروم کشور بزداید.
 
وی به اهداف بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: کمک به دولت در توسعه سازندگی معنوی و مادی کشور، اشاعه فرهنگ کار و تلاش با بهره گیری از روحیه بسیجی، کمک به محرومیت زدایی و عمران و آبادانی روستاها با بکارگیری مردم، افزایش توان فنی و تجربی جوانان و بسیجیان، بهره گیری از توان متخصصین بسیجی در امور تخصصی و سازندگی کشور از جمله وظایف محوله بسیج سازندگی است.
 
زندیه در بخشی از سخنان خود ضمن انتقاد از دیدگاه برخی مدیران که به موضوع اقتصاد مقاومتی تنها به عنوان یک الگوی موفق اعتقاد دارند، اهداف بسیج در زمینه اقتصاد مقاومتی را یادآور شد و تصریح کرد: ترویج و تقویت فرهنگ کار تولید و کارآفرینی، کمک به معیشت خانواده‌های روستایی و افزایش سرانه تولید، الگوسازی از عرصه‌های اقتصاد مقاومتی با هماهنگی ادارات ذیربط و بهره‌برداری از تسهیلات و بکارگیری امکانات برای تسریع طرح‌های کوچک روستایی است.
 
وی خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی ناحیه شبستر با پرهیز از موازی کاری با ادارات، و تلاش های شبانه روزی توانسته بیش از 72 طرح در سطح شهرستان شناسایی و با تامین اعتبار و ارائه تسهیلات 12 میلیارد ریال، کارگاه تولیدی شامل کارگاه های پرورش ماهی، پرورش زنبور عسل، پرورش دام، صنایع دستی و .. راه اندازی و برای بیکاران شغل ایجاد کند.
 
زندیه افزود: سال گذشته در قالب اردوهای جهادی یک، هفت و پانزده روزه 185 نفر از بسیجیان دانش آموز، دانشجو و جوانان شهرستان در اردوهای جهادی بکار گیری شدند که علاوه بر غنی سازی اوقات فراغت جوانان در عرصه های سازندگی و خدمات رسانی با فرهنگ کار و تلاش و فعالیت های گروهی آشنا شدند.
 
جانشین فرمانده سپاه ناحیه شبستر در پایان تصریح کرد: بسیج یک نیروی آماده و همیشه در صحنه است و بسیجی با بصیرت، جهادگر، ولایتمدار و خستگی ناپذیر است و هر زمان و هر مکان که احساس شود ورود بسیج به عرصه ای حلال مشکلات خواهد بود بسیجی به امر رهبر و مولایش لبیک گفته و با تمام توان انجام وظیفه می‌کند.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار