کرمانشاه؛

دولت با وجود تنگناهای بسیار توجه خوبی به آموزش و پرورش داشته است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت:دولت با وجود تنگناهای بسیار توجه خوبی به آموزش و پرورش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه دولت  با وجود تنگناهای بسیار توجه خوبی به آموزش و پرورش داشته، گفت: در صورت پیروزی در انتخابات و تداوم دولت آقای روحانی، آموزش و پرورش در اولویت و مورد توجه بیشتری قرار خواهد گرفت.

سلیمان محبی گفت: صاحبنظران و جامعه شناسان و روانشناسان دنیا اعتقاد دارند اگر کشوری بخواهد در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گیرد، باید در گام نخست به آموزش و پرورش بها بدهد.
محبی یادآوری کرد: آموزش و پرورش با کودکان، نوجوانان و نسل جوان کشور سروکار دارد و با توجه به اینکه دانش آموزان هر کشوری آینده سازان آن کشور هستند، بنابراین توجه به آموزش و پرورش از اهمیت زیادی برخوردار است.
مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در سال های بعد از انقلاب کارهای خوبی در کشور صورت گرفته اما جای کار بیشتری وجود دارد، خاطرنشان کرد: هر چه آموزش و پرورش و معلمان توانمندتر باشند، در روند پیشرفت کشور موثرتر خواهند بود.
محبی در ادامه اشاره ای هم به اقدامات انجام شده در حوزه آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید داشت و اظهار کرد: در سال ۹۲ کل بودجه آموزش و پرورش کشور ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود که امروز این رقم به ۳۳ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.
محبی تاکید کرد: این میزان توجه و رشد در اعتبارات در حالی محقق شده که دولت با تنگناها و تحریم های زیادی مواجه بوده و در صورت پیروزی در انتخابات و در دولت دوم آقای روحانی، آموزش و پرورش در اولویت توجه بیشتری قرار خواهد گرفت.
محبی اشاره ای هم به اقدامات انجام شده در آموزش و پرورش کرمانشاه در دولت تدبیر و امید داشت و افزود: افزایش تعداد کلاس های هوشمند از ۱۷۳۵ کلاس در سال ۹۲ به ۴۲۰۰ کلاس، ارتقای رتبه سوادآموزی استان از رتبه ۲۷ کشوری به رتبه نخست، افزایش تعداد پژوهش سراهای دانش آموزی از دو مورد به ۲۲ مورد، ایجاد سه آزمایشگاه نانوفناوری، رشد پنج پله ای در امتحانات نهایی پایه سوم، کسب رتبه نخست در پروژه مهر و افزایش تعداد خانه های معلم استان از دو مورد به ۱۴ مورد از جمله اقدامات انجام شده در استان کرمانشاه از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر بوده است.

 
انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.