ساخت جزایر مصنوعی اسرارآمیز در آب‌های کره شمالی

کارشناسان ادعا می‌کنند کره شمالی در حال ساخت جزایری است که ممکن است استفاده نظامی داشته باشند.

ساخت جزایر مصنوعی اسرارآمیز در کره شمالی به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، کارشناسان غربی ادعا می‌کنند کره شمالی در حال ساخت جزایری در دریای زرد است و ممکن است تجهیزات نظامی در آنها نصب کند.
 
به ادعای این کارشناسان،‌ رشته‌ای از جزایر در نزدیکی ایستگاه پرتاب ماهواره «سوها» در حال ساخت است. بنابر گزارش‌ها، شمال غربی کره شمالی چندین سال است که شاهد ساخت و سازهای گسترده است.
 
ایستگاه سوها معمولاً برای پرتاب موشک‌های ماهواره‌بر استفاده شده؛ اما گفته می‌شود اخیراً برای آزمایش یک موتور موشک بالستیک بین‌قاره‌ای استفاده شده است.
 
محققان شرکت تحلیلی «Strategic Sentine» در این خصوص اعلام کردند نتیجه‌گیری نهایی بسیار دشوار است چون شواهد اندکی درباره ساخت و سازهای پیونگ یانگ در دست است. این محققان باور دارند امکان ساخت پایگاهی برای انجام حملات موشکی دور از ذهن است زیرا تصاویر به دست آمده نصب تجهیزات کافی برای انجام این کار را نشان نمی‌دهند.
 
ممکن است این جزایر همزمان برای اهداف نظامی و غیر نظامی مورد استفاده قرار بگیرند.
 
اخیراً تنش‌های کره‌شمالی و آمریکا بالا گرفته است و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از چین که یکی از متحدان اصلی کره شمالی است خواسته تا اقدامات لازم برای مهار برنامه هسته‌ای پیونگ یانگ را انجام دهد.
 
چین نیز از تمام طرف‌ها خواسته است خونسردی خود را حفظ و از انجام اقدامات تحریک‌آمیز علیه یکدیگر پرهیز کنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار