کرمانشاه؛

دیدار کلانتران مرزی قصرشیرین و سلیمانیه عراق در پرویزخان

کلانتران مرزی قصرشیرین و سلیمانیه عراق در محل پایانه مسافربری مرز پرویزخان با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سرتیپ 'فخرالدین عبدالله' فرمانده مرزبانی سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق به همراه جمعی از معاونان و مرزبانان این منطقه پس از انجام تشریفات نظامی از طریق مرز رسمی پرویزخان وارد کشورمان شدند و مورد استقبال فرماندهی هنگ مرزی قصرشیرین قرار گرفتند.

فرمانده هنگ مرزی قصرشیرین هدف از این دیدار را برگزاری نشست‌های فصلی کلانتران مرزی دو کشور اعلام کرد وگفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق مشترکات زیادی با هم دارند و تلاش می‌شود که با برگزاری چنین نشست هایی، با تصمیم گیری‌های درست، امنیت مرز‌ها حفظ و تداوم یابد.

سرهنگ پاسدار رضا الماسی مهم‌ترین موضوع‌های این نشست را مبارزه با گروه‌های تروریستی خرابکارانه، مبارزه با قاچاق کالا، تامین امنیت جانی اتباع ایرانی، روان سازی صادرات کالاهای ایرانی به عراق، تامین امکانات رفاهی رانندگان ایرانی در کشور عراق، برخورد قاطع با قاچاقچیان سلاح، مهمات و مشروبات الکلی و تمهیدات لازم برای جلوگیری از آتش سوزی در نوار مرزی با توجه به فصل گرما و حضور به موقع در ملاقات‌های مرزی بیان کرد.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا خواستار اتخاذ تمهیدات امنیتی در روز ها‌ی منجر به انتخابات در کنترل نوار مرزی از سوی مرزبانان عراق شد.

کلانتر مرزی عراق مستقر در سلیمانیه نیز در این نشست از همکاری جمهوری اسلامی ایران با عراق قدردانی کرد.

سرتیپ فخر الدین عبدالله افزود: مشکلی در حوزه سلیمانیه و قصرشیرین نداریم و این مرهون تلاشهای مرزبانان دو کشور است.

وی گفت: دشمن ما مشترک است و برای نابودی آن باید همکاری داشته باشیم و این کار باید تداوم داشته باشد.

در پایان این نشست تفاهم نامه‌ای در پنج بند به امضای کلانتران مرزی قصرشیرین و سلیمانه عراق رسید.

 
انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.