اردبیل؛

کشت سورگم بذری در 300 هكتار از اراضی كشاورزی شهرستان پارس‌آباد

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد گفت: در سال زراعی جاری 300 هكتار از اراضی كشاورزی شهرستان پارس‌آباد به كشت سورگوم بذری رقم اسپید فید اختصاص یافته كه پیش‌بینی می‌شود بیش از 900 تن استحصال شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی اکبر حسنیان افزود: کشت سورگوم در پارس‌آباد به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور، قدمت زیادی دارد و به طور متوسط سالانه حدود 500 تن بذر یعنی معادل 100 درصد نیاز کشور و با نظارت فنی موسسه تحقیقات، ثبت و گواهی بذر و نهال در این منطقه تولید و در سطح کشور توزیع می‌شود.

وی گفت: بذر تولیدی این شهرستان پس از فرآوری و بسته‌بندی به استان‌های مختلف کشور ارسال می‌شود برای تعلیف و تغذیه دام و احشام است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد با اشاره فنی و تخصصی به برتری‌های کشت این محصول نسبت به ذرت افزود: این گیاه در سنجش با ذرت دارای سیستم ریشه‌ای افشان خیلی وسیع است که در حجم زیادی از خاک نفوذ کرده و رطوبت بیشتری جذب می‌کند.

حسنیان عنوان کرد: این گیاه برای رشد و نمو نسبت به سایر غلات به آب کمتری نیاز دارد که این ویژگی با توجه به ارزش اقتصادی رقم سورگوم علوفه‌ای در کشور است و بیش از 90 درصد سطح زیر کشت سورگوم در کشور به این رقم اختصاص دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار