ورود گردشگران به گهر ممنوع شد

ورود به منطقه تحت حفاظت گهر تا ۳۱ خرداد برای بازدید گردشگران ممنوع است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛رئیس اداره حفاظت محیط زیست دورود گفت:با توجه به اینکه این منطقه تحت حفاظت قرار دارد برای جلوگیری از آسیب به تنوع جانوری و گیاهی آن تا ۳۱ خرداد اجازه ورود به گردشگران داده نمی‌شود. 

دریاچه گهر یکی از زیباترین دریاچه‌های کوهستانی خاورمیانه بوده که از ذوب برف دامنه کوه‌ها تشکیل شده است. در ایام نوروز این منطقه پوشیده در برف است و امکان ورود به آن وجود ندارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دورود ادامه داد: همچنین بعد از ۳۱ شهریور دوباره ورود به این منطقه ممنوع می‌شود و گردشگران نمی‌توانند به آن وارد شوند.

وی با اشاره به گونه‌های شاخص منطقه گفت: در اطراف دریاچه گهر گونه‌های جانوری، چون پلنگ، خرس قهوه‌ای و کل و بز زیست می‌کنند.

زلقی از گونه‌های آبزی دریاچه به ماهی زرده پر و قزل آلای رنگین کمان خال قرمز اشاره کرد و گفت: این گونه‌ها بومی نبوده و به همراه گردشگران به منطقه وارد شده‌اند.

وی از گونه‌های گیاهی منطقه نیز به بلوط، بید، بادام وحشی، بنه، گلابی وحشی و... اشاره کرد و افزود: دسترسی به این دریاچه از طریق شهرهای دورود، الیگودرز و ازنا امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.