شیراز؛

ایجاد اشتغال برای 15 هزار ایثارگر در کشور

معاون مدیر کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور از ایجاد شغل برای 15 هزار نفر از ایثارگران کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمداسماعیل هاشم لو معاون اداره کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت:  پارسال برای 15 هزار نفر از ایثارگران کشور شغل ایجاد شده است که از این تعداد 10 هزار نفر در دستگاههای دولتی و غیر دولتی استخدام شده اند و برای 5 هزار نفر نیز فرصت های خوداشتغالی از محل پرداخت اعتبارات خود اشتغالی ایجاد شده است .

 
وی افزود: هم اکنون 61 هزار نفر از ایثارگران کشور بیکار و متقاضی شغل هستند که بیش از 41 هزار نفر از این افراد را فارغ التحصیلان دانشگاهی شامل می شود.
 
 
این مقام مسئول در حاشیه کارگاه آموزشی اشتغال وکارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه جنوب کشور در شیراز اظهار کرد: تا زمانی که رشد اقتصادی کشور پایین است تولید و اشتغال پایدار نیز متناسب با آن کاهش می یابد و این موضوع بر وضعیت اشتغال در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز تاثیر گذاشته و ما با محدودیت های شغلی و استخدامی در این زمینه مواجه هستیم.
 
معاون اداره کل اشتغال وکارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: در راستای اشتغالزایی، در استان های مختلف باید ابتکار و نوآوری در برنامه ها داشته باشیم و این برنامه ها متناسب با شرایط  اقلیمی هر استان تنظیم و اجرا شود .  
 
هاشم لو بیان کرد: از آن جا که آموزش به عنوان یکی از ارکان اساسی هر سازمان مورد توجه قرار می گیرد به منظور ارتقاء سطح مهارت های کارکنان اشتغال بنیاد، به روز رسانی اطلاعات شغلی ایثارگران، تبادل اطلاعات میان کارکنان و رفع ابهامات در بخشنامه ها، اداره کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید وامور ایثارکران از نیمه دوم پارسال اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی در کشور کرده است که تاکنون 525 نفر از کارکنان حوزه اشتغال در 30  استان کشور از آن بهره مند شده اند.
 
وی تصریح کرد: اداره کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور ایجاد اشتغال پایدار برای ایثارگران در سال جاری 19 برنامه اجرایی را دنبال می کند که به روز رسانی- اصلاح و صحت سنجی آمار بیکاران، نظارت ستادی از عملکرد استان ها، اجرای برنامه مشاوره شغلی، فنی و تخصصی، پیگیری اجرای تفاهم نامه، پیگیری استخدام نهایی ایثارگران از محل آزمون استخدامی سال گذشته و پیگیری استخدام های جدید از مهمترین عناوین این برنامه ها است .
 
 این مقام مسئول ادامه داد: این اداره کل علاوه بر اجرای برنامه های جاری خود، چهار برنامه تحولی را نیز در دست اقدام دارد که مهمترین آن ها هدف گذاری در ارائه خدمات الکترونیک، توسعه آموزش های مهارتی ، شناسایی واحیاء بنگاه های غیر فعال ایثارگران و برگزاری شورای سیاست گذاری اشتغال بنیاد به صورت فصلی است .
 
هاشم لو به مسائل مطرح شده در این کارگاه آموزشی نیز اشاره و اظهار کرد: آشنایی با سامانه سجایا ، کارگاه توانمند سازی و خوداشتغالی و استخدام و مقررات استخدامی از مهمترین موضوعات این کارگاه آموزشی بود که در بحث توانمند سازی مقرر شد امسال اطلاعات همه ایثارگران شاغل و بیکار در سیستم سجایا به روز رسانی شود و در زمینه مشاوره شغلی نیز ایثارگران علاقمند به استخدام در دستگاه ها و ایثارگران علاقه مند به کارآفرینی از یکدیگر تفکیک شده و زیر نظر مشاوران شغلی مجرب از مشاوره های فردی و گروهی بهره مند شوند.
   
ایجاد یک هزار و 400 شغل در مناطق محروم و روستایی کشور  
 
این مقام مسئول همچنین گفت: اداره کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران پارسال موفق به ایجاد یک هزار و400 شغل در مناطق روستایی و محروم کشور شده و 84 درصد از تعهد شغلی خود را اجرا کرده است.
 
 وی افزود: پیش بینی می کنیم امسال نیز 2 هزار شغل در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در این مناطق ایجاد کنیم .
 
هاشم لو افزود: سامانه برخط تنها سامانه ثبت نام ایثارگران بیکار در سایت ایثار است و این افراد می توانند با ورود به سامانه برخط با درج کد ملی و رمز عبوری که از مرکز هاتف دریافت کرده اند نسبت به اعلام بیکاری خود در این سامانه اقدام کنند و پس از تائید کارشناس اشتغال بنیاد تحت پوشش، بیکاری فرد مورد نظر در سامانه سجایا ثبت می شود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار