در آیین رونمایی از فیلم «ویلایی‌ها»؛

نمایش رشادت‌های زنان در دوران دفاع مقدس در «ویلایی‌ها»

ایل بیگی گفت: نیاز جامعه ما است که این نمونه فیلم ها ساخته شود تا رشادت ها حفظ و پا برجا بماند.

نمایش رشادت های زنان در دوران دفاع مقدس در《ویلایی ها》به گزارش خبرنگارحوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  آیین رونمایی از فیلم «ویلایی‌ها» در سالن عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی با حضور برخی از عوامل و بازیگران فیلم، کویتی پور، حبیب ایل بیگی، علیرضا تابش، علی شاه حاتمی و ...برگزار شد.

در ابتدا و پس از پخش سرود ملی و تلاوتی چند از قرآن کریم کلیپی از این فیلم برای حاضران نمایش داده شد.

در ادامه حبیب ایل بیگی عنوان کرد: به سهم خودم و از طرف سازمان سینمایی به گروه ویلایی ها تبریک می گویم و قدردانی می کنم چون اثری را خلق کردند که یادآور خاطرات و اتفاقات بزرگ و ویژه ای است.

وی افزود: از اینکه این فیلم در این مقطع تاریخی ساخته می شود باید خدا را شاکر بود چون خیلی چیزها در حال فراموش شدن است.

وی ادامه داد: خواهر خودم زمان جنگ، در شرایط یکی از شخصیت های زن این فیلم قرار داشت و این فیلم یادآور آن خاطرات بود.

ایل بیگی اظهار داشت: این فیلم می تواند نقش زنان در دفاع مقدس را ثبت کند. امیدوارم بتواند خوب دیده شود و اثر بگذارد و همه سختی ها و زحمات برای دفاع از کشور ما برای اینکه در اشغال بیگانگان قرار نگیرد را فرهنگ سازی کند.

وی عنوان کرد: نیاز جامعه ما است که این نمونه فیلم ها ساخته شود تا رشادت ها حفظ و پا برجا بماند.

منیره قیدی تصریح کرد: خوشحالم در آستانه اکران این فیلم هستیم. اما شرایط سختی را در تولید داشتیم. از تیم بازیگری فیلم، قدردانی و رونمایی پوستر را به ثریا قاسمی به خاطر زحمات و صبوری شان تقدیم می کنم.

پس از صحبت های قیدی، پوستر فیلم توسط ثریا قاسمی با حضور عوامل و برخی بازیگران رونمایی شد.

قاسمی گفت: از ملکان که این فرصت را در شرایط سخت فراهم کرد تشکر می کنم و از مسولان می خواهم هوای این نمونه تهیه کننده ها را بیشتر داشته باشند.

وی افزود: این فیلم، فیلم زنان جهان است و نقش اول و دوم و ...ندارد. نگاه این فیلم متفاوت و از نگاه های مرسوم به دور بود. زن های قصه ما زن کل کشورهای دنیا و انتظارات آنها بود. دوستان داوران از کلیشه های خود در دادن جوایز بیرون بیایید چون برخی فیلم ها ارزش این را دارد که جوایز دیگری به آنها داده شود. ما نقش اول و مکمل نداریم چون همه قهرمان و نقش اصلی هستند و در کل نقش مکمل در این فیلم را قبول نداشتم.

کویتی پور بیان کرد: امیدوارم قدر این فیلم ها را بیشتر بدانیم و فقط در شعارهایی مبنی بر اینکه همه چیزمان از شهداست گیر نکنیم. باید افتخار کنیم به یمن شهدا گوشه ای از مملکتمان دست دشمنان نیست.

وی افزود: امروز در خدمت بانوی سینمای ایران هستیم که شش دهه فعالیت دارد و می درخشد.

تابش گفت: از حضور خبرنگاران عزیز که خبرهای سینما را بازتاب می دهند اما کمتر از آنها گفته می شود، تشکر می کنم.

وی ادامه داد: سال گذشته سه فیلم در جشنواره مربوط به دهه شصت بود که توسط فارابی حمایت شدند که دو فیلم اکران و الان نوبت این فیلم است، مشخصه ویلایی ها نسبت به آن دو این است که مسایل زنان جنگ را می گوید و کارگردان آن زن است؛ امیدوارم خانواده های ایرانی با آن ارتباط بگیرند. همچنین، از کویتی پور که نغمه شان فیلم را همراهی می کند و ما را به آن دهه ها می برد قدردانی می کنم، ما قدردان امثال ثریا قاسمی و کویتی پور هستیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.