صحبت‌های هاشمی طبا در سومین مناظره انتخابات 96

صحبت‌های مصطفی هاشمی طبا نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سومین مناظره را در این گزارش بخوانید.

صحبت‌های هاشمی طبا در سومین مناظره انتخابات 96+ فیلمبه گزارش خبرنگار انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛ صحبت های مصطفی هاشمی طبا نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سومین مناظره را در این گزارش بخوانید.
 
صحبت های مصطفی هاشمی طبا در سومین مناظره انتخاباتی با موضوع اقتصادی به شرح ذیل است:
 
 
اولین شرط مبارزه با قاچاق کالا، پیشگیری است

قالیباف با بیان اینکه پیشگیری اولین شرط مبارزه با قاچاق کالاست، تاکید کرد: وقتی که در یک دولتی برخی از اعضای آن دولت در حین اینکه یک کارگر حقوقش 800 هزار تومان و یا کمی بیشتر است ولی وزرای آن محل پایه‌گذار حقوق‌های نجومی می‌شوند مثل خود جنابعالی که در دوره وزارت خودتان پاداش‌های چند میلیاردی هم تصویب می‌کنید برای خودتان و هم به همکارانتان می‌دهید دیگر ما نمی‌توانیم توقع داشته باشیم این افراد از قاچاق کالا پیشگیری کنند.

وی با اشاره به واردات یکی از اقوام وزرا بیان داشت: با این حال چطور می‌شود از برخی مسئولین انتظار داشت که با قاچاق کالا مبارزه داشته باشند؟

قالیباف خطاب به جهانگیری گفت: معتقدم ابتدا وظیفه شماست که از موضوع قاچاق کالا پیشگیری کنید. جناب آقای روحانی و جهانگیری وقتی شما نمی‌توانید امروز امنیت سپرده‌گذاران مستضعف را در موسساتی چون کاسپین و میزان تامین کنید چطور بعد می‌گویید می‌خواهید سرمایه وارد کنید و امنیتی برای این سرمایه برقرار کنید؟

وی خطاب به روحانی ادامه داد: معتقدم وزرای شما مشغول کار تجاری خودشان هستند لذا وقتی شما کسی را تعیین می‌کنید که آن فرد مدیر بانک را انتخاب می‌کند و این فرد می‌رود و رقمی بالغ بر 400 میلیارد تومان را بدون روالی در حساب دیگری جابجا می‌کند طبیعتا به این نحو قاچاق کالا اتفاق خواهد افتاد.


مشکل صادرات با وجود 4 درصدی‌ها حل نمی‌شود

قالیباف در نقد صحبت های میرسلیم با بیان اینکه مشکل صادرات با وجود عملکرد و روحیه 4درصدی ها حل نخواهد شد،گفت: زیرا این افراد اجازه به  صادرات  نخواهند داد چون منفعت آنها در وادرات است .
 
وی افزود: آقای جهانگیری نکاتی را مطرح کردند که دروغ آشکار است و باید به وقت به آن رسیدگی شود.
 
قالیباف تصریح کرد: آقای جهانگیری گفتند که 2هزار و 200میلیارد دزدی در املاک نجومی شده است که باید ثابت شود زیرا یک تهمت بزرگ در حضور مردم زده شده است و این یک حق برای بنده است.
 
وی افزود: در موضوع املاکی که گفته شد،بنده نامه ای به دادستان کل برای رسیدگی به مسئله نوشتم که اعلام شد جرم و تخلف سازمان یافته ای رخ نداده است ولی چون فساد حقوق های نجومی دولت رسانه ای شده بود،جناب آقای روحانی و نجفی جلسه ای تشکیل دادند که به گفته دادستان تهران در ان جلسه عنوان شد که برای مسله حقوق های نجومی با پرونده املاک نجومی معادل سازی شود تا جلوی خرابکاری پرونده حقوق های نجومی گرفته شود.
 
قالیباف بیان داشت: همین رویه ۴درصدی‌ها باعث شده است که بنده بگویم این قشر خیلی پررو هستند و خیلی جو ساز هستند اگر بانکی تخلف کرد مسئول بانک شما در دولت هستید که باید با آن برخورد کنید حال هر بانکی باشد من جمله بانک گردشگری که صاحب آن برادر آقای جهانگیری است که باید با آن برخورد شود.

وی افزود: به دلیل اینکه شما گفتید هرکسی هرچه دارد اعلام کند بنده اینجا می‌گویم این اخلاق من نیست آقای جهانگیری این اخلاق شماست که می‌ایستید و مانند آقای روحانی راست راست دروغ می‌گویید، املاک نجومی را چه کسی برده است؟ شخص جناب‌عالی برده‌اید.

املاک نجومی را به کارگران و رفتگران دادیم

قالیباف خطاب به جهانگیری گفت: شما از این دولت زمانی که وزیر بودید زمینی در ونک ۳۸۵متر در منطقه ۳ به متری ۱۴۰ هزار تومان گرفتید بعد می‌گویید ما املاک نجومی گرفته‌ایم ما آن را به کارگران و رفتگران بر اساس ضوابط و مقررات و قانون داده‌ایم اگر شما که می‌گویید قانونی عمل کرده‌اید و آقای روحانی که خودش حقوقدان است چرا جلوی تحقیق و تفحص مجلس را وارد ندانستید و آن را سیاسی اعلام کردید.

قالیباف گفت: کسانی که نجومی بگیر هستند شخص جنابعالی هستید که اسناد و مدارک آن را می‌گذاریم تا مردم ببینند که آقای جهانگیری شخصاً این املاک را گرفته‌اند.


قالیباف در نقد سخنان روحانی همانطور که بانکها نقش جدی در بحث مربوط به تولید،‌ کار و اشتغال دارد ما معتقدیم که  مشکلمان این است که دولت در اداره و نظارت بر بانکها نا کارآمد است. شما نگاه کنید که بیش از 500هزار میلیارد تومان وام داده شده است و ببینید که این وامها به چه کسانی داده شده است عمدتا اینها وامهایی است که شاید بشود به چند هزار نفر داده شود . مردم ما می‌دانند برای یک وام جزئی که می‌خواهند بگیرند و حتی برای یک وثیقه 10 میلیون تومانی و 5 میلیون تومانی حتی آقای جهانگیری هم می‌گوید که ما 10 میلیون تومان وام ازدواج را بالا بردیم اما دولت در  مجلس با وام 10 میلیونی مخالفت کرد اما مجلس وام 10 میلیون تومانی را مصوب کرد. شما همین وام 10 میلیون تومانی را هم پرداخت نکردید شما اکنون وام را به تولید کننده هم نمی‌دهید و این عمدتا به افراد خاص داده می‌شود. لیست آن هم دست آقای جهانگیری می‌باشد دولت در این بخش ضعیف عمل کرد. اهمیت سپرده‌گذاران را رعایت نکردیم.
 
 امروز امنیت سرمایه را نداریم و بانکها با مشکل روبرو هستند

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: امروز امنیت سرمایه را نداریم و بانکها با مشکل روبرو هستند آقای روحانی شما وقتی به دولت قبل اشاره می‌کنید از دید بنده و مردم دولت قبل جنابعالی. 4 سال بودید و باید پاسخگو باشید چه کردید! بعد از 4 سال مجدد وعده می‌دهید . هیچ اصلاحی در امورات بانکی صورت نگرفته . شفافیت صورت نگرفت و جریان نقدینگی را به سه برابر افزایش دادید در نتیجه با این همه 3 برابر نقدینگی نگاه کنید که بیکاری افزایش پیدا کرده است. چرا که وامها را به افراد خاص دادند ما معتقدیم درختی که در 4 سال میوه ندهد به ثمر نمی‌نشیند.

 رسیدگی به محرومین وظیفه است و جزء آرمان‌های نظام به شمار می‌آید
 
محمدباقر قالیباف دیگر نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نقد صحبت‌های رئیسی تصریح کرد: رسیدگی به محرومین وظیفه است و جزء آرمان‌های نظام به شمار می‌آید اما باید کار تولید کرد تا مردم به مسیر خود بازگردند، امروز کسانی که به دنبال کار تولیدی هستند تحت فشار هستند و با قاچاق ارز و واردات بی‌رویه مواجه‌اند به طوری که در حاشیه قرار گرفته‌اند همچنین نگرانند چرا که ۴ درصدی‌ها بدون تلاش از منفعت عمومی بهره می‌‌برند سوال من این است آقای رئیسی آیا در دولت شما برنامه‌ای برای برخورد با آ‌نها وجود دارد؟

در ادامه این مناظره محمدباقر قالیباف به عنوان ششمین نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پشت تریبون قرار گرفت و در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین اولویت‌های شما برای افزایش رشد اقتصادی کشور به منظور دست یابی به اهداف سند چشم انداز ۱۴۰۴ چیست، اظهار داشت: بدون شک امروز کشور ما با یک بحران اقتصادی روبروست و بیکاری، رکود و گرانی در کشور وجود دارد.

وی افزود: در حوزه گرانی گفته می‌شود که تورم کنترل شده اما مردم می‌دانند که گرانی وجود دارد و گرانی در همه اقلام دیده می‌شود.
 
 بر اساس آمار ۳.۵ میلیون بیکار در کشور وجود دارد

قالیباف با بیان اینکه بر اساس آمار ۳.۵ میلیون بیکار در کشور وجود دارد که این رقم تا ۷ میلیون نفر نیز قابل تصور است، گفت: بسیاری از کارگاه‌ها تعطیل شده‌اند و طبیعتاً در چنین شرایطی که بحران اقتصادی وجود دارد وظیفه همه دولت‌هاست که تدبیر کنند و به کمک مردم بیایند اما بنده معتقدم دولت آقای روحانی نتوانستند به کمک مردم بیایند و موفق عمل کنند و حتی با افزایش هزینه‌های خودشان دست در جیب و سفره مردم بردند.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: همچنین شاهد افزایش هزینه‌ها در قبوض آب، برق، گاز و تلفن هستیم که این فشار برای همه اقشار جامعه مخصوصاً محرومینی که پیشتر بحث آنها مطرح بود، وجود دارد.

قالیباف با تأکید بر اینکه اگر می‌خواهیم رشد کنیم باید تولید در اولویت ما قرار داشته باشد، گفت: در این راستا باید معافیت مالیاتی و یا حداقل تخصیص مالیاتی به تولید کنندگان و کسبه‌ای دهیم که در این رکود حداقل درآمد را دارند.

*ما ۴۰ درصد فرار مالیاتی داریم
 
وی با بیان اینکه ما ۴۰ درصد فرار مالیاتی داریم، اظهار داشت: در دریافت مالیات از ثروتمندان و مالیات و ثروت کمترین سهم دریافت مالیات را داریم و در جهت گیری نقدیندگی نیز معتقدیم مهم‌ترین بخشی که باید برای این کار دنبال کنیم بحث افزایش اشتغال است چرا که این اشتغال است که می‌تواند بیکاری را حل،‌ تولید را فعال و رونق را به کشور برگرداند و بر همین اساس نیز برنامه ریزی ما بر این پایه قرار دارد.

قالیباف اظهار داشت: ما باید واقعاً نیروهای کاری که هستند را شناسایی کنیم، گفتند سایتی بگذاریم برای شناسایی محرومین و افراد جویای کار و کارآفرین، حالا بگذریم که با شکایت ایشان سایت ما را بستند و سایت خودشان را گذاشتند!


قالیباف در مدت 5 دقیقه زمان پایانی خود گفت: وعده هایی که بنده دادم همه از جنس عدد و رقم است و با حرف و شعار نیست. یک زمانی آقای جهانگیری درباره توسعه خط مترو که به 100 کیلومتر می‌رسید نسبت به کار ما تعجب کرده بود لذا باید بگویم که ما در پروژه های دیگر شهر هم به همین منوال حرکت کردیم.

هیچ‌گاه خلف وعده نکردم

وی با بیان اینکه در سابقه من هیچ وقت خلف وعده نبوده است، افزود: می خواهم امروز به مردم عرض کنم که مطمئن باشند که بنده وعده 5 میلیون شغل را در برنامه دولت مردم اجرا خواهم کرد 

قالیباف با بیان اینکه 1.2 اشتغال زایی قطعا به مناطق محروم اختصاص خواهد یافت، گفت: این شغل ها از طریق صنایع کوچک، توسعه کشاورزی و صنایع تبدیلی انجام خواهد شد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به توسعه صنایع پتروشیمی، نفت و صنایع مادر بیان داشت: ما قطعا در جهت دهی به نقدینگی برای کارگاه های از کار افتاده اقداماتی انجام خواهیم داد. امروز پیشران کار در حوزه مسکن است و قطعا به وضعیت مسکن رونق خواهیم داد و این هدف را پیشگیری خواهیم کرد.

وی خطاب به روحانی ادامه داد: جناب آقای روحانی شما در صحبت های خود به گونه ای عنوان کردید که امروز اشکالی در اقتصاد ایران وجود ندارد. مردم ما امروز می دانند که واقعا بحران اقتصادی در کشور وجود دارد و شما و آقای جهانگیری هر چقدر در این مناظره بگویید که وضعیت خوب است، نمی توانید از کارنامه دولت دفاع کنید.

کارنامه دولت یازدهم قابل دفاع نیست

قالیباف با بیان اینکه کارنامه دولت یازدهم قابل دفاع نیست، بیان داشت: ما برای آینده برنامه داریم و بنده معتقدم یکی از بی قانونی ها همین است.

وی با اشاره به تصوب برنامه ششم ادامه داد: امروز ما در دولت مردم متعهد هستیم که برنامه ششم را اجرا کنیم. ما قطعا سند چشم انداز را دنبال خواهیم کرد لذا این در حالی است که دولت آقای روحانی دست به این عمل نمی‌زند.

قالیباف با بیان اینکه قطعا افزایش درآمد 2.5 برابری در بخش ارزی و ریالی امکانپذیر است، گفت: حتما در کشور سابقه رشد 2 رقمی را هم داشته ایم که بنده در زمان خود این موارد را توضیح خواهم داد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ما باید به بخش خصوصی اعتماد کنیم، اظهار داشت: ما باید به بخش تعاونی اعتماد کنیم ولی متاسفانه امروز مخصوصا رفتار دولت 4 درصدی ها اینگونه شده که ما نمی توانیم امنیت سپرده گذار را تامین کنیم لذا وقتی دولتمردان نمی توانند امنیت سپرده گذار را تامین کنند دیگر کدام سرمایه گذار می تواند به کشور وارد شود.

قوی‌ترین دیپلماسی شهری را برقرار کردم

قالیباف با بیان اینکه در دوره بنده قوی ترین دیپلماسی شهری حاکم بود، گفت: امروز دبیرخانه همه کلان شهرهای آسیا به طور ثابت همیشه در ایران است که این مسئله یکی از افتخارات ما در دیپلماسی در سطح موضوعات انجام شده است.

قالیباف با اشاره به برخی بداخلاقی های انجام شده در مناظره گفت: آقای جهانگیری به بنده گفتند که دروغ نگفته اند و من خلاف این موضوع حرف زده ام لذا باید بگویم آقای جهانگیری دروغ گفتند و باید موضوع 2 هزار و 200 میلیارد را توضیح دهند.

وی با اشاره به املاک نجومی و اظهارات حجت الاسلام روحانی در این رابطه گفت: باید بگویم هم جناب آقای روحانی از این رانت املاک استفاده کرده اند و آقای جهانگیری لذا شما در این شهر و حوالی شهر غرب زمینی 800 متری گرفتید که با متری 3 هزار تومان برای شما محاسبه شد. همچنین شما زمینی اخذ کردید با 385 متر که متری 345 هزار تومان برای شما تمام شد لذا شما نمی توانید درباره رشد اقتصادی حرفی داشته باشید چرا که تا فساد متوقف نشود مسائل درست نمی شود.

در بخش دوم مناظره قالیباف در پاسخ به این سوال که برنامه شما برای افزایش بهره وری در بخش کشاورزی و توسعه صنایع تبدیلی در شهرها و روستاها چه خواهد بود گفت: در ابتدا اجازه  دهید چون در مناظره گذشته قول داده بودم در خصوص اموالم شفافیت سازی کنم مطلبی را بگویم چرا که معتقدم شفافیت سازی مهمترین موضوع برای رشد اقتصادی کشور است.

وی ادامه داد: خوب است که همه ما نامزدها اموال خود را براساس قانون به اطلاع مردم برسانیم البته قانون می گوید که این اموال را به قوه قضاییه اعلام کنید اما من معتقدم که اطلاع رسانی به مردم بسیار خوب است. اگر این اعلام دارایی صورت بگیرد می تواند بسیار موثر باشد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره بخش کشاورزی اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در بخش کشاورزی و امنیت غذایی باید به سمتی برویم که در بخش اقلام اساسی خودکفا شویم.

وی ادامه داد: ما در این زمینه همان سند چشم انداز و برنامه ششم را دنبال می کنیم به خصوص برای روستاها و آن 1.2 دهم میلیون شغلی که اشاره کردم با همین نگاه در روستاها به صنایع کوچک و صنایع تبدیلی خانگی نگاه خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: من معتقدم تا زمانی که مبارزه با فساد و رانت حل نشود در هیچ حوزه ای نمی توانیم به نقطه خودکفایی برسیم تا بتوانیم کار صادرات را انجام دهیم.

قالیباف نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در جمع بندی سخنان خود اظهار داشت: دوست داشتم که در پایان مطلبی را برای مردم ایران بیان کنم اما در این روز عید این شرایط به وجود آمد که جناب آقای روحانی و آقای جهانگیری مطالبی را ذکر کردند که باید بگویم سوال اینجاست که چرا باید بگویم و بنده فکر می کنم اگر به این مسائل اشاره نکنم حق مردم مظلوم را ضایع کرده ام و این مسائل باید روشن شود.

وی افزود: امروز مشکل ، عدم حل مشکلات اقتصادی کشور و فرصت های نابرابری است که در حوزه اقتصادی و اجتماعی پیش آمده است. جناب آقای روحانی شما می فرمایید که هر کسی هست با او برخورد کنید لازم است بگویم که اولین برخورد را خودتان انجام دهید چرا که شما مطلعید که بستگان شما و در کنار شما در حوزه های مالی و اقتصادی و بانکی چه می کنند و بنده مطمئن هستم که شما می دانید و چرا برخورد نمی کنید به این دلیل که خود شما نیز از این رانت استفاده می کنید و وقتی استفاده کرده اید نمی توانید برخورد کنید.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  بیان داشت: آقای روحانی جنابعالی وقتی شما حدود 800 متر زمین را می گیرید و متری 3 هزار تومان در سال 70 حتما شهامت برخورد با وام متخلفان را ندارید. جناب آقای جهانگیری شما باز دروغ می گویید به مردم بگویید که 385 متر زمین را در دهه 80 به متر 140 هزار تومان در ونک از بیت المال گرفته اید و بعد به ما می گویید املاک نجومی گرفته ایم چرا به مردم بدبخت این را نمی گویید.

 ما باید شجاعانه با فساد مبارزه کنیم و حق مردم را بدهیم
 
وی افزود: اگر حق مردم نبود اینگونه نمی گفتم ما از اسنادی که در مورد زمین ها است و مدارک آن را آورده ام که به نام این دو بزرگوار است و به همین دلیل است که می گویید نمی توانیم ، نداریم، نمی شود پس این 6 میلیون بیکار کشور که سالانه 1 میلیون نفر به آن اضافه می شود و منابع کشور با توجه به آنکه ما تنها 1 درصد جمعیت جهان را دارا هستیم و 1 درصد خاک دنیا راداریم پس چرا نمی توانیم آن را اداره کنیم و مردم در این سرزمین فقیرانه زندگی می کنند به خاطر آنکه مدیریت نداریم و به خاطر آنکه فساد وجود دارد و اصلاح ساختاری نمی شود. ما باید شجاعانه با فساد مبارزه کنیم و حق مردم را بدهیم و به آنان خدمت کنیم و ما بر این باور هستیم که حتما دلسوز مردم هستیم.

 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.